مدیرکل بهزیستی ایلام خبر داد

مشاوره بهزیستی به بیش از ۱۳ هزار ایلامی

مدیرکل بهزیستی ایلام از مشاوره به ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم استان از ابتدای سال تا پایان آذرماه خبر داد.

حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه مراکز مشاوره بهزیستی به ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم استان خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده است اظهار داشت: این افراد با مراجعه به مراکز مشاوره حضوری و مرکز صدای مشاور بهزیستی خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه عمده این افراد به مراکز مشاوره حضوری اعم از دولتی و غیر دولتی به تعداد هشت هزار نفر مراجعه داشته اند، ادامه داد: مابقی مراجعان به تعداد حدود پنج هزار و ۸۰۰ نفر با تماس از طریق خط ۱۴۸۰مشاوره تلفنی دریافت کرده اند.
 
مدیرکل بهزیستی استان ایلام عمده‌ترین و بیشترین علت مراجعه و تماس با این مراکز را از نظر اختلال را به ترتیب اختلال شخصیت، اختلال اضطرابی و اختلال کودکان و نوجوانان و از نظر مشکل را به ترتیب زناشویی، بین فردی، ازدواج و تربیت کودک عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین میزان تحصیلات تماس گیرندگان و مراجعان فوق دیپلم و لیسانس به بالا هستند.
 
نورعلیوند عمده‌ترین گروه سنی تماس گیرندگان را ۲۰ تا ۴۰ سال عنوان کرد و یادآو رشد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه‌های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی و ... به عموم مردم ارائه خدمت می‌کند.
 
به گفته وی، علاوه بر اینکه ۳۴ مرکز مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی در استان فعال است، صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ نیز همه روزه از ساعت هشت الی ۲۴ آماده پاسخگویی و ارایه مشاوره رایگان به تماس گیرندگان است.

برچسب ها: مشاوره ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.