مشهد در بسیاری از تحولات کشور تاثیرگذار بوده است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: شهر مشهد در مقاطع و بزنگاه‌های تاریخی مختلف نقطه آغازین و یا اوج بسیاری از تحولات کشور بوده است و همین امر تعیین روزی به نام مشهد در تقویم رسمی کشور را توجیه می‌کند.

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بر همین اساس معرفی روزی به نام مشهد و اهدای نشان مشهد الرضا (ع) می‌تواند گامی در مسیر معرفی این الگو‌ها به تمام مردم جامعه باشد تا آنان ضمن آشنا شدن با جایگاه این شهر در طول تاریخ، با سوابق و توانمندی‌های این مفاخر نیز آشنا شوند.

او با اشاره به اینکه مشهد در تاریخ کشور و مقاطع مختلف نقش بی بدلیلی را ایفا کرده است، افزود: هویت این شهر با نام عالم آل محمد (ع) عجین شده است و به همین دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) موجب شده است تا دانشمندان، علما و مفاخر بسیاری در این شهر زندگی کنند که آنان تاثیر بسیاری در کشور و جهان اسلام داشته اند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوانان و نوجوانان باید با فرهیختگان و الگو‌های جامعه در شهر مشهد که زیر سایه امام رضا (ع) تربیت شده اند، آشنا شوند.

پژمان فر بیان کرد: در سده اخیر نیز شاهد رویداد‌هایی همچون واقعه قیام گوهرشاد در مشهد بودیم، از سوی دیگر قبل از انقلاب اسلامی، شاهد حمایت آیت الله میلانی از روند فعالیت‌های امام راحل بودیم.

او تصریح کرد: بعد از قضیه کاپیتالاسیون نیز مقاومت مردم شهر مشهد باعث شد تا رژیم شاهنشاهی به اهداف خود نرسد، همچنین در طول انقلاب و در سال ۱۳۵۷ مردم مشهد، علما و بزرگان برجسته‌ای مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید هاشمی نژاد و آیت الله واعظ طبسی در جهت دهی انقلاب، نقش موثر و پررنگی داشتند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر واقعه روز ۱۰ دی که منجر به خاک و خون کشیده شدن مردم این شهر شد، نیز نقطه تاثیرگزاری در روند پیروزی قیام مردم بود و به همین دلیل باید این روز به خوبی به مردم معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.