رادیو در تدارک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر، شبکه‌های مختلف رادیو با تهیه ویژه برنامه‌هایی این روز را گرامی می‌دارند.

از شعر فاطمی تا نسل فاطمی در رادیو فرهنگ

برنامه «دردانه هستی» با محوریت نقش زن در اعتلای جامعه از گروه تاریخ و اندیشه این شبکه رادیویی پخش می‌شود. در این برنامه موضوعاتی همچون الگوی زن مسلمان بر اساس بیانات حضرت امام خمینی قدس سره و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) همچنین فعالیت‌های فرهنگی -اجتماعی حضرت زهرا (س) در جامعه آن روز‌ها و تربیت نسل فاطمی روایت می‌شود.
کارشناسی، گزارش، نمایش، گفتگو با شاعران اهل بیت علیهم السلام و.. از دیگر بخش‌های این برنامه است که در شب میلاد بانوی دوعالم از ساعت ۲۰ تا۲۱ پخش می‌شود. گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ نیز در برنامه «تمثیل مهر» چهارشنبه ساعت۱۵ به شعر فاطمی اختصاص دارد و در بخش‌های مختلف با شعرا و نویسندگانی که آثاری با مضمون میلاد حضرت زهرا (س) دارند گفتگو می‌کند. رادیو فرهنگ را روی موج‌اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و‌ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در رادیو ایران

«مادرانه» ویژه برنامه‌ای است به مناسبت روز مادر، با روایت‌هایی از بانوان ایرانی که از تجربه‌های مادرانه خود می‌گویند. این برنامه به تهیه کنندگی متین السادات فیروزی و اجرای فاطمه آل عباس چهارشنبه ۱۳ دی ساعت ۹:۰۰ تقدیم می‌شود.
برنامه عصرگاهی «ایرانشهر» در بخش گزارشی برنامه پیرامون این میلاد با سعادت گفتگو می‌کند. «ایرانشهر» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۵۰ از رادیو ایران تقدیم می‌شود. برنامه اذانگاهی «به افق آفتاب» نیز با موضوع شأن و منزلت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و نقش و رسالت ایشان پخش می‌شود. برنامه «گلبانگ» نیز با پخش قطعه «مادر عشق» این روز خجسته را گرامی می‌دارد. این برنامه با اجرای مریم نشیبا از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰ تقدیم می‌شود.

«میدان مادر» از رادیو تهران

ویژه برنامه «میدان مادر» از گروه تاریخ و معارف تدارک دیده شده است و از ساعت ۱۱:۳۰ با رویکرد تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جایگاه زن مسلمان از منظر امام خمینی (ره) پخش می‌شود. آیتم‌های مادرانه، گفتگو‌های کارشناسی، گزارش از جشن میلاد در سطح شهر تهران از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است. 
ویژه برنامه گروه تفریحات و سرگرمی رادیو تهران با موضوع "شگفتانه‌ای برای مادر" چهارشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود. در این برنامه که بر حول محور مادران طراحی شده.
فرزندان نقش پررنگی دارند و در پویش تشکر از مادر شرکت می‌کنند. گفتگو با مادر دهه شصت دارای ده فرزند و مادران قهرمان ورزشی و گفتگو در خصوص سبک زندگی حضرت فاطمه (س) از دیگر بخش‌های برنامه است. 
«از رادیو تهران بپرسید» از ساعت ۹:۳۰ درباره بیمه بانوان و برنامه «تهران ورزشی» از ساعت ۱۰ به ورزش بانوان اختصاص یافته است.

«بانوی بهشتی» روی موج سلامت

ویژه برنامه «بانوی بهشتی» با هدف الگوگیری بانوان از سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا (س) از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می‌شود. 
این برنامه دارای بخش‌های متنوع و مختلفی از جمله "به نام مادر" گزارش از بیمارستان حضرت زهرا (س)، معرفی کتاب "فاطمه فاطمه است"، "لبخند یاس"همراه با بانوان خیر در حوزه سلامت، "دردانه دلداده"گفتگو با نوعروسان - زوج پزشک، "مادرانه"گفت وگوی صمیمی مادر و فرزند پزشک، "به سوی روشنایی"درباره ارتباط امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و "عشق نبوی" مباحث کارشناسی با محوریت شخصیت حضرت زهرا (س) است.
همچنین در این برنامه مهمانان حضوری از بانوان موفق جامعه در عرصه‌های مختلف و کارشناسان حوزه خانواده حضور خواهند داشت. ویژه برنامه «بانوی بهشتی» چهارشنبه ۱۳ دی، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به مدت ۱۰۵ دقیقه، از موج اف. ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنونده‌های رادیو سلامت می‌شود.

رادیو نمایش در "بخوان به نام پروانه سیده نسا"

این برنامه با گویندگی نسرین زارع و محمدرضا قلمبر به صورت ویژه به ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و روز مادر می‌پردازد و روز سیزدهم دی ماه ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو جوان در «دخت ایران» 

برنامه «دخت ایران» با توجه به روز زن و مقام مادر با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) می‌توانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی الگو باشند، به منظور تکریم مقام زن و مادر با زنان موفق که در حوزه‌های علمی، هنری، تاریخی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی نقش داشته اند، به گفتگو خواهد پرداخت و همچنین به موفقیت و دستاورد‌های آنان می‌پردازد. شبکه رادیویی جوان روی موج اف. ام ردیف ۸۸ مگاهرتز تقدیم شنوندگان رادیو جوان می‌شود.

رادیو اقتصاد در «به توان زندگی»

برنامه صبحگاهی «روزیِ نو» در سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) در گفتگو با انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور به نقش حضرت به عنوان الگوی زنان جامعه می‌پردازد. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ پخش می‌شود.
«به توان زندگی» در سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) با حضور کارشناسان به مدیریت زنان در اقتصاد خانواده و نیز مسئولیت همزمان مادری در خانه و اشتغال در محیط کار با مهارت و فنون مدیریت زمان می‌پردازد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ از رادیو اقتصاد پخش می‌شود. برنامه مفرح عصرگاهی «گذر بازار» در گفتگو با یکی از زنان کارآفرین نمونه نقش موفقیت‌های زنان در پیشرفت کشور را بیان می‌کند. گذر بازار شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ از رادیو اقتصاد پخش می‌شود 

رادیو صبا «مشتاق دیدار» 

برنامه موسیقی محور «صباهنگ» در این روز با پخش ترانه‌های شاد و مرتبط با این روز مادر و تکمیل شعر میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر را گرامی می‌دارد. «صباهنگ» ساعت ۱۸:۳۰ تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو ورزش و «ریحانه» 

ویژه برنامه «ریحانه» یک مجله ترکیبی نمایشی ویژه روز مادر و ولادت حضرت زهرا است. در این برنامه به نقش زن و مادر در رشد جامعه و بلوغ افراد و همچنین نقش بسیار مهم بانوی اسلام حضرت زهرا (س) می‌پردازد. در این برنامه مصاحبه با زنانی که ورزشکار مادر هستند، انجام می‌گیرد. این برنامه چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ از شبکه رادیویی ورزش پخش خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار