مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از صدور اخطاریه زیست محیطی برای ۲ واحد صنعتی در استان خبر داد.

اسلام جاودان خرد با بیان اینکه یکی از شاخص‌های رسیدن به توسعه پایدار، پایش واحد‌های صنعتی است، گفت: در این زمینه با توجه به اینکه فعالیت برخی از صنایع خارج از ساعات اداری و شبانه است، بمنظور نظارت بیشتر بر فعالیت این صنایع، پایش شبانه واحد‌های صنعتی خدماتی در دستور کار این اداره قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: در همین راستا با اجرای این طرح ۱۲ واحد خدماتی ـ صنعتی و تولیدی شهرستان‌های گچساران، دهدشت و باشت پایش شدند که برای ۲ واحد از آن‌ها اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

جاودان خرد با اشاره به ثبت نتایج حاصله از پایش در سامانه جامع محیط زیست و انجام اقدامات قانونی لازم در خصوص نتایج حاصله از پایش، گفت: مطابق با قانون در پایش بعدی ، چنانچه صنعتی که اخطاریه زیست محیطی دریافت نموده ،رفع آلودگی نکرده باشد به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ابراز داشت: حفظ محیط زیست نیازمند همکاری و تعامل مابین مردم، دستگاه‌های اجرایی و صنایع است.

وی افزود: گروه‌های بازرسی محیط زیست استان در بازدید‌های دوره‌ای و سرزده از واحد‌های صنعتی خدماتی، ضمن شناسایی منابع آلاینده آب، هوا و خاک طبق مقررات برخورد خواهند کرد و واحد‌هایی که معیار‌های زیست محیطی را رعایت کرده باشند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.