کاشت یک میلیون نهال حرا در خوریات بندرماهشهر

انعقاد تفاهم نامه کاشت یک میلیون نهال حرا در خوریات بندرماهشهر توسط پتروشیمی مارون انجام شد.

 فریدون بندری فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: با پیشنهاد و اهتمام امرائی مدیرعامل محترم پتروشیمی مارون، تفاهم نامه کاشت بیش از یک میلیون اصله نهال حرا در خوریات منعقد و به زودی عملیات کاشت آن آغاز خواهد شد، ضمن اینکه تلاش می‌شود این نهال کاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

او می‌گوید: در سال‌های گذشته حدود هشت و نیم میلیون اصله نهال در خوریات بندرماهشهر کاشته شده که عمدتا مربوط به دهه هفتاد بوده، واز سال گذشته نیز نهضت حراکاری با کاشت ۲۵۰ هزار اصله درخت آغاز گردیده است.

به گفته او ضمن جلوه‌های بصری بی نظیری که این گونه گیاهی به خوریات منطقه داده است؛ حرا کاری باعث تصفیه خوریات و زنده نگهداشتن آن گردیده و کمک شایانی به حفظ محیط زیست شهرستان و سلامت آبزیان میکند.

فرماندار ماهشهر ادامه داد: خوریات جزء ۳۰ اثر طبیعی کشور عزیزمان بشمار میرود و اداره میراث فرهنگی در تلاش است این اثر منحصر به فرد را به ثبت جهانی برساند.

 زیستگاه درخت حرا از ساحل چابهار تا بوشهر می‌باشد که در دهه ۷۰ به خوریات بندر ماهشهر آورده شده و خوشبختانه نهالی مثمر ثمر بوده و هم اکنون محل تخم گذاری انواع پرندگان و جانوران بومی و مهاجر شده است.

برچسب ها: درخت کاری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار