واگذاری زمین ویلایی فرزندآوری در بیرجند به شرط پرداخت ما به التفاوت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعطای زمین ویلایی فرزندآوری در بیرجند با پرداخت ما به التفاوت قیمت زمین صورت می‌گیرد.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: قیمت زمین در قانون جوانی جمعیت یک محدودیت دارد که با توجه به بالا بودن قیمت زمین‌ها در بیرجند نمی‌توانیم به هر متقاضی یک قطعه زمین بدهیم.

او افزود: بنا شده است که هر قطعه زمین به دو متقاضی تحویل داده شود، اما اگر کسی اصرار زیادی دارد که حتما زمینش ویلایی باشد، می‌تواند ما به التفاوت قیمت زمین با مبلغی که قانون جوانی جمعیت تکلیف کرده است را پرداخت کند و زمین را به صورت ویلایی تحویل بگیرد.

مودی بیان‌ کرد: ما اصراری بر این موضوع نداریم که هزینه‌ای بر خانواده‌ها تحمیل شود؛ به همین دلیل ساز و کاری ترتیب دادیم تا متقاضیان بتوانند در روستا‌های حریم شهر و‌ یا شهر‌های اطراف بیرجند زمین ویلایی تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در استان حدود هزار و ۳۰۰ واحد به نازک کاری رسیده و در دهه فجر آماده و تحویل متقاضیان خواهد شد؛ همچنین از مجموعه ۲ هزار و ۷۲ واحد که در بیرجند به صورت پیمانکاری در حال ساخت است، هزار و ۲۰۰ واحد تا مرداد سال آینده تحویل متقاضیان داده می‌شود.

او عنوان کرد: سهمیه استان ۴۰ هزار واحد مسکونی در کشور بود که ۲۲ هزار واحد آن شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است و تاکنون در بحث شهری ۱۱۵ هزار نفر ثبت نام کرده و ۳۹ هزار نفر واجد شرایط شده اند که برای آن‌ها زمین پیش بینی شده و هر زمان که مدارکشان را کامل کنند زمین‌ها به آنان تحویل داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


مودی تصریح کرد: ۲۲ هزار نفر به عنوان متقاضی موثر در سامانه ثبت نام کرده و مدارکشان را تحویل داده‌اند که برای همه این افراد زمین تخصیص و تأمین شده است؛ به طور کلی حدود ۲۷۰ هکتار زمین به بیرجند الحاق شده است و در طرح تفکیکی مصوب شده و در حال تهیه طرح آماده سازی هستیم که به مرور زمان این زمین‌ها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

بانک ها در حال بستن قراردادهای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در بحث پرداخت تسهیلات تا ابتدای امسال بانک مسکن همکاری خوبی داشت و‌ تمام متقاضیانی را که داشتیم پوشش داد.

او افزود: از ابتدای امسال  بانک مسکن با توجه به کمبود منابع اعلام کرد ظرفیتی برای بستن قراردادهای جدید ندارد به همین دلیل با باقی بانک ها وارد مذاکره شدیم و تاکنون ۴ بانک دیگر از جمله بانک ملی، ملت، صادرات و تجارت اعلام آمادگی کرده اند و چند بانک دیگر هم به این چرخه اضافه می شود.

مودی بیان کرد: این بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن تخصصی نداشتند و باید آموزش های لازم را می دیدند به همین دلیل مدیریت را به خود بانک ها علی الخصوص بانک ملی سپردیم تا بتوانند در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و فرزندآوری همکاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: بانک ها با توجه به ظرفیتشان از نظر نیرو، منابع مالی و‌ تعداد شعب در استان در حال پرداخت تسهیلات هستند.

او عنوان کرد: تمام متقاضیان دریافت تسهیلات، بین بانک ها به نسبت  نیرو، منابع و تعداد شعب آن ها توزیع شده اند و قراردادها را نسبت به سهمیه ای که دارند می بندند.

مودی تصریح کرد: بانک ها تاکنون اعلام نکرده اند که در پرداخت تسهیلات مشکل داریم و یا تسهیلات نمی دهیم؛ فقط روند پرداخت ها به دلیل اینکه  تازه به سیستم وصل شده اند کندتر پیش می رود و تاکنون حدود ۶۰۰ قرارداد پرداخت تسهیلات در استان بسته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۱۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
واقعا که???
من فکر کنم در بیرجند زمین فرزند آوری را زمانی میخواهند بدهند که فرزند به سن قانونی برسه.
دوستان به امید زمین فرزند نیارید. توکلتون به خدا باشه