آخرین خبرها در خصوص یافتن کوهنوردان مفقود شده در اشنویه

فرماندار اشنویه گفت: یک تیم ۲۵ نفره آماده صعود به ارتفاعات رندوله این شهرستان برای جستجوی کوهنوردان گرفتار در بهمن این منطقه کوهستانی است.

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه گفت: عملیات جستجوی کوهنوردان گرفتار در بهمن در ارتفاعات رندوله این شهرستان روز گذشته با وجود بارش برف و کولاک ادامه داشت و امروز صبح هم با وجود بارش برف و کولاک شدید یک تیم ۲۵ نفره مجهز آماده صعود است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ارتفاع برف در اشنویه به ۳۰ سانتی‌متر رسیده و بارش‌ها در کوهستان رندوله نیز با کولاک شدید همراه است ضمن اینکه تیم‌های پشتیبانی در نزدیکی روستا‌های آلکاوی و زمی با ایجاد یک کمپ موقت مستقر شده اند.

فرماندار اشنویه ابراز امیدواری کرد از فردا با توجه به مساعد شدن شرایط آب و هوایی، علاوه بر جستجوی زمینی، جستجوی هوایی با استفاده از بالگرد نیز آغاز شود.

ترابی از شهروندان خواست تا با توجه به ازدحام جمعیت در این منطقه و نامساعد شدن شرایط جوی از تردد در مسیر‌های منتهی به این منطقه خودداری کنند و اجازه دهند تیم‌های امداد و نجات کار جست و جو را ادامه دهند.

وی در خصوص پخش شایعه مشاهده ۳ نفر در یک جان‌پناه در ارتفاعات این منطقه نیز گفت: طی این مدت چندین تیم جستجو و امداد و نجات این منطقه را بررسی کردند و هیچ شواهدی مبنی بر حضور افراد در جان‌پناه و یا چادر مشاهده نکردند.

وی افزود: روز جمعه پنج کوهنورد در ارتفاعات کوه رندوله اشنویه در بهمن گرفتار و مفقود شدند که تیم‌های جستجو توانستند ۲ نفر از آن‌ها را پیدا کنند و اقدامات امدادی برای یافتن سه کوهنورد دیگر در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.