آمار وحشتناک دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه از نسل کشی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه ارقام هولناکی را از جنگ ۱۰۰ روزه رژیم صهیونیستی در نوار غزه منتشر و از آن با عنوان نسل کشی یاد کرد.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صدمین روز از نسل کشی اسرائیل علیه نوار غزه، ۱۰۰ هزار فلسطینی شهید، مفقود و مجروح شده اند.

طبق گزارش روسیا الیوم، این بیانیه می‌افزاید: اسرائیل مرتکب جنایات جنگی هولناکی شده و به طور متوسط روزانه ۱۰۰۰ فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده یا زخمی کرده که خونین‌ترین آمار در تاریخ جنگ‌های مدرن است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه افزود: حدود ۹۲ درصد قربانیان غزه غیرنظامی بودند که ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک، ۶ هزار و ۴۷۱ زن، ۲۹۵ کارمند حوزه بهداشتی، ۴۱ نیروی دفاع مدنی و ۱۱۳ خبرنگار بودند.

طبق گزارش این نهاد بین المللی، یک میلیون و ۹۵۵ هزار فلسطینی بدون وجود سرپناه امن، مجبور به ترک خانه‌ها و مناطق مسکونی خود در نوار غزه شده اند که این عدد ۸۵ درصد از کل جمعیت غزه را شکل می‌دهد.

این بیانیه تاکید کرد که اسرائیل قصد دارد تاسیسات زیربنایی نوار غزه را تخریب و به آن آسیب جدی وارد کرد و آن را به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل کند؛ به گونه‌ای که حملات این رژیم، مراکز بهداشتی، مدارس، مساجد و کلیسا‌ها را هم هدف قرار داده است.

امروز یکشنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با تداوم درگیری‌ها و شلیک موشک و افزایش نگرانی‌ها از گسترش جنگ در سراسر منطقه وارد صدمین روز خود شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار