ثبت ۴ هزار و ۴۵۶ دادخواست رسیدگی به شکایات کارگری در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه طی ۹ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۴۵۶ دادخواست رسیدگی به شکایات کارگری در استان در سامانه جامع روابط کار ثبت شده است.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۲۲ مورد حادثه ناشی از کار در استان کرمانشاه توسط بازرسان کار گزارش شده است، گفت : طی ۹ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۵۳۹ مورد بازرسی کار در سطح کارگاه‌های مشمول قانون کار توسط بازرسان کار و در راستای رعایت موارد ایمنی و بهداشت کار انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال‌جاری ۲ هزار و ۳۰۰ بازرسی از کارگاه‌های پرخطر به منظور پیشگیری و کاهش حوادث در استان انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سپری شده از سال‌جاری یک‌هزار و ۲۴۸ درخواست در کمیته بدوی تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور استان مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ۹۰۹ مورد از درخواست‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مورد تأیید کمیته قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماهه سپری شده سال‌جاری ۴ هزار و ۴۵۶ دادخواست رسیدگی به شکایات کارگری در استان در سامانه جامع روابط کار ثبت شده است، افزود: ۳۵ درصد آرای صادره از مراجع حل اختلاف کار استان به صورت سازشی است.

احمدی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک ۴ هزار رای توسط مراجع حل اختلاف کار در استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: میانگین مدت رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف کار در استان را کمتر از ۲۸ روز رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تعداد کل تعاونی‌های استان را ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی اعلام کرد و گفت: این تعداد تعاونی در استان نزدیک به ۴۹ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده‌ااند.

وی به ایجاد ۳۲ هزار و ۶۶۰ فرصت شغلی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: براساس سند اشتغال، تعهد ایجاد اشتغال در سال‌جاری ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی بوده است.

احمدی افزود: از سهمیه ۲۱۳ میلیارد تومانی مشاغل خانگی، تاکنون ۱۳۶ میلیارد تومان با پیش‌بینی یک‌هزار و ۲۴۱ فرصت شغلی جذب شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.