کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار طی امسال خبر داد و دلیل آن را تشدید نظارت و بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار به منظور افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی کارگران ذکر کرد.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت هزار مورد بازرسی از سطح کارگاه مشمول استان انجام شده که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مورد، بازرسی‌ها از کارگاه‌های پرخطر بوده است.

وی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشدید نظارت و بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار دانست و گفت: افزایش نظارت مستمر بر کارگاه‌های مشمول، نتایج ملموس و مطلوبی به همراه داشته، به طوریکه ۱۵ درصد حوادث ناشی از کار در استان کرمانشاه کاهش یافته است.

وی مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش برای کاهش حوادث را جلوگیری از رفتار‌های غیرایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار دانست و تصریح کرد: بیشتر حوادث ناشی از کار به علت رفتار‌های غیر ایمن و خطا‌های انسانی است هر چند نظارت دستگاه‌ها ذی ربط در اجرایی قوانین و مقررات نقش بسزای در کاهش این حوادث دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاه را یکی از وظایف مهم این اداره کل برشمرد و گفت: در این خصوص برنامه‌های آموزشی در بخش‌های فنی و بهداشتی در دستور کار این اداره کل است.

احمدید گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و ۴۵۰ مورد درخواست متقاضیان تطبیق مشاغل سخت و زیان آور در کمیته بدوی و تجدید نظر این اداره کل بررسی شده که هزار و ۱۱۰ مورد از این درخواست ها، در محل کارگاه تحقیق به عمل آمده و گزارش شده است.

وی گفت: کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند.

احمدی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۶ کمیته حفاظت فنی شرکت‌های تولیدی و خدماتی مورد تایید این اداره کل قرار گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.