برگزاری اولین رویداد مردمی اشتغال استان کرمانشاه

اولین رویداد مردمی اشتغال استان کرمانشاه با هدف ایجاد تعامل بین کارفرمایان، جویندگان کار و مراکز کاریابی و مشاوره شغلی برگزار شد.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، در رویداد که با حضور جمعی از کارفرمایان، نمایندگان کاریابی‌های کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کرمانشاه برگزار شد، از اهمیت تعامل مثبت بین کارفرمایان، جویندگان کار و مراکز کاریابی به عنوان حلقه واسط یاد کرد و گفت: رویداد اشتغال کرمانشاه با هدف ارتباط کارجویان با کارفرمایان و تسهیل در تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این رویداد فرصتی مهیا شده که کارفرمایان و کارجویان با استفاده از ظرفیت مراکز کاریابی ارتباط رو در رو برقرار کنند و هر کارجویی متناسب با نیاز کارفرما جهت اشتغال معرفی شود، خاطرنشان کرد: در کرمانشاه نیروی کار به اندازه کافی وجود دارد، اما نیروی کاری که بتواند پاسخ نیاز کارفرما را بدهد یکی از مشکلات و دغدغه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از راه‌اندازی "سامانه جست و جوی شغلی" در دولت سیزدهم با هدف تعامل بین جویندگان کار و کارفرمایان یاد کرد و افزود: در این سامانه هم کارفرمایان می‌توانند به بانک اطلاعاتی کارجویان دست یابند و هم کارجویان به تمامی فرصت‌های شغلی معرفی شده از سوی کارفرمایان دسترسی داشته باشند.

به گفته این مسئول، هدف از ایجاد این سامانه ارتباط سریع و آسان بین کارفرمایان و کارجویان است تا در نهایت منجر به این شود که کارجویان در حداقل زمان ممکن به فرصت‌های شغلی معرفی و مشغول به کار شوند.

احمدی تعداد کارجویانی که تاکنون درخواست خود در این سامانه ثبت کرده اند را ۲۶۵۰ نفر و تعداد افرادی که از طریق این سامانه مشغول به کار شدند را نیز ۲۳۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۳۱۵ عنوان شغلی هم توسط کارفرمایان کرمانشاه در این سامانه ثبت شده است.

وی سپس آماری از وضعیت روابط کار را نیز در کرمانشاه اعلام کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ متوسط زمان رسیدگی به شکایات کارگران ۱۱۳ روز بود که این زمان در سال گذشته به ۴۹ روز و اکنون به ۳۰ روز کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از انجام ۶۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان در سال جاری نیز یاد و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۹۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان داریم که تعامل خوبی بین آن‌ها برقرار است.

احمدی از اهمیت حمایت از کارفرمایان نیز یاد کرد و افزود: در همین راستا تاکنون بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به بخش تولید پرداخت شده است.

در حاشیه این رویداد مراکز کاریابی و مشاوره شغلی کرمانشاه غرفه‌های خود را برپا کرده و به صورت مستقیم با کارفرمایان آشنا شدند. تعدادی از کارجویان به این غرفه‌ها مراجعه داشتند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.