وزیر صمت با بیان اینکه ۸ خودروی جدید برقی را به‌زودی رونمایی خواهیم کرد، گفت: ما تعرفه خودرو برقی را به یک درصد رساندیم.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در یکی دیگر از پویش‌های امید و افتخار که ظهر امروز -سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲- در آیین رونمایی از تاکسی‌های برقی شهر تهران با حضور شهردار تهران، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: خوشحالم که امروز در آیین رونمایی از خودرو‌های برقی شرکت کردیم. کاری بزرگ که بیش از ۳۰ سال در کشور سابقه علمی دارد و گروه مپنا بیش از ده سال است که روی این موضوع کار کرده و دانش این کار در کشور پایه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه فناوری این امر در داخل کشور ما نهادینه شده است و این افتخار را داریم که در حوزه فناوری خودرو‌های برقی از کشور‌های صاحب نام باشیم، اظهار کرد: این یک اقدام تحولی بزرگ است چرا که این اقدام در هندسه فکری برخی کشور‌ها قرار نمی‌گیرد. برقی سازی از اهداف دولت سیزدهم است و ما جزء کشور‌هایی هستیم که در مقیاس کشور‌های درجه اول صاحب نام هستیم.

علی‌آبادی بیان کرد: خودرو‌های گازسوز خوب هستند و مزیت آن‌ها برای کشور ما عدم مصرف بنزین است، اما با این خودرو‌ها نمی‌توان هوای شهر را پاک کرد. ماشین‌های برقی این مزیت را دارند که تولید آلودگی نمی‌کنند. البته مسائل خود را خواهد داشت و شهرداری باید به فکر چگونگی بازیابی باتری خودرو‌های برقی باشد.

وزیر صمت ادامه داد: اگر همه ما به موضوع محیط زیست اهتمام نکنیم زندگی تلخی در آینده خواهیم داشت. ماشین‌هایی که امروز رونمایی می‌شوند تا حدودی در این حوزه موثرند. این ماشین‌ها سطحی از هوشمندی را دارند. این هوشمندسازی می‌تواند به بهبود محیط زیست کمک کند. این ماشین‌ها اشتراکی و ارتقاء پذیرند. اشتراکی کردن ماشین‌ها از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای کمک به محیط زیست انجام داد.

وی با بیان اینکه ۸ خودروی جدید برقی را به زودی رونمایی خواهیم کرد، گفت: بسیاری از کارخانه‌های ماشین سازی دنیا تولید خودرو‌های بنزینی را تعطیل کرده‌اند. خودرو‌های برقی دو نسل دارند. امروزی‌ها به باتری‌های با راندمان بالا وابسته است و این باتری‌ها تا حدودی به کار کمک می‌کنند.

علی آبادی با اشاره به اینکه تعرفه واردات خودرو سال ها است که گران است، گفت: ما تعرفه واردات خودرو برقی را به یک درصد رساندیم؛ این شاهد این ادعا است که دولت به فکر کمک به مردم است. خودرو‌های امروز بهترین نیستند، اما جزء خوب‌ها هستند. خود خودروساز‌ها مسئولیت پشتیبانی از این خودرو‌ها را بر عهده خواهند داشت تا آرام آرام به فرهنگ تاکسیرانی ما اضافه بشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۲
انشالله که عملی شود و در آینده نزدیک درصد بالایی از خودروها برقی باشد که برای داشتن هوای پاک ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین شهید
۰۰:۱۸ ۲۷ دی ۱۴۰۲
فقط خودروبیاددیگه خدمات پس ازفروش صفر.خودروواردکنندخودروسازونمایندگی فقط جیب مردم روخالی کنندازخودروسازی مکث موتورخودروی کلوت تحویل گرفتم خواستم کانوپی نصب کنم عنوان کردندازگارانتی خارج میشی حالاخودی نمایندگی کانوپی عقب کلوت رونصب کرده داخل کابین ازهمه جاش آب میده.آنوقت قیمت کنوپی۲۷میلیون ازمن ۵۰میلیون تومان گرفتندمکث موتورحاضربه پاسخگویی نیست. بابت دودی کردن شیشه کلوت غیرازشیشه جلوسه ونیم میلیون تومان ازمن پول گرفتنداصلآبه فکرمردم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۶ دی ۱۴۰۲
شما همان بنزینی ها رو با کیفیت کن کافیه یعنی دولت قید فروش بنزین رو میزنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
رونمائی بزودی ،اینکار رو کردن بزودی آن کار رو کردن بزودی ،داداشی این بخصوص در ادارات دولتی یعنی کشک،موضوعی که همه میدانند چرا باید توسط وزیر فرهیخته تکرار شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۶ دی ۱۴۰۲
قبلی کلی رونمایی کرد شما دیگه نمی‌خواد رونمایی کنید
بین رونمایی تا تولید حداکثر باید شش ماه فاصله باشه نه سه چهار سال!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
مثل تخم مرغ شانسی هی رو نمایی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۶ دی ۱۴۰۲
خودرو خارجی و رونمایی
خنده دار است
اگر خودتوتن صفرتا صد خودرو رو تولید می کردید رونمایی معنی داشت پیرمرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۶ دی ۱۴۰۲
لطفا آماری از تعداد خودروها به تفکیک نوع و مدل در استانهای مختلف ارائه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۱:۲۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
تو رو خدا ، خودرو برقی تولید نکنید ، فقط وارد کنید قطعات و خدمات رو داخلی کار کنید هم اشتغال ایجاد میشه هم میتونیم خودروهای بروز داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
الزهرا
۲۱:۰۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
مرد حسابی تو بیا ساینا و کوییک ملت را بده
ملت را تو صف نگه ندار

خودروی برقی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
دروغه از امروز این تاریخ را به دهنتون بسپارید شما به خودرو برقی بساز مثل قصه واکسن کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۶ دی ۱۴۰۲
یه نگاهی به مونتاژ کارا و کرمان موتور بکنید که ماشین آماده رو تحویل نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
معطل رونمایی وتو نمایی و ...نشید وقتی اومد تو شهرها خودش رونمایی هم هست اینقدر وقت وبودجه رو صرف نمایشها نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
خودروی برقی دو برابر مشابه اشه و نصف اونم نمیره و هر چند سالم باید باطریاش عوض بشه که دو سوم قیمت خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
برقی دیگه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
به یاد مهندس جمشید آرین. تولید کننده اولین خودرو برقی ایران. تویوتا پریوس دقیقا کپی مدل ساخته شده توسط مهندس آرین است. خیلی مطالب درباره ایشان و عدم همکاری بعضیا با ایشان است که بعد خودشان وارد کننده بنزین شدند. با کمی جستجو به خیلی مطالب می رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۲
خودروهای برقی یک فاجعه هستند چون داریم کره زمین رو نابود می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
این خودروها راه هم می روند میشه سوارشان شود یا کلا شوخیه
Germany
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
سلام.به اقای وزیر بگید چرا از کرمان موتور میترسی جلوی اینا. رو. نمیگیری.من ۸ ماهه ماشین نوشتم پولشم دادم که سه ماهه بدن مدارک و بیمه و سندش اومده ماشین امادس ولی تحویل نمیدن که بازار و خررااب کنن.ایا این اخلال در نظام اقتصادی کشور و بازار خودرو و دل سرد کردن مردم نیست.چرا خوابید یا خودتون میزنید بخواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۶ دی ۱۴۰۲
معدن طلا اندیشه هاست و این فرصتها و گر نه داشتن دهها معدن طلا هم مزیتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
کجا رفت واردات خودروهای اقتصادی! اشکال شما اینه که خیلی ساده اید و به گرگها اعتماد کرده اید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۲
آنچه بیشتر از همه مهم است تولید انبوه دهها ملیونی است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۴۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
این یک معدن طلاست اگر همه بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۲
باید واردات خودرو تمام برقی برای هر شناسه ایرانی ،یک خودرو آزاد شود
تا شاهد خودرو دار شدن همه مردم و رشد و پیشرفت کشورمان باشیم
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
#هر شناسه ایرانی ،واردات یک خودرو تمام برقی
بفکر سلامت ریه های خود و خانواده هایمان و شهرهایمان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۷ ۲۶ دی ۱۴۰۲
اگر در تولید خودروهای بنزینی و دیزلی محدودیتی بود در تولید خودروهای تمام برقی باید هیچ محدودیتی نباشد و فقط بفکر تولید بینهایت بود
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای میهنم
۱۷:۳۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
ترا به خدا قسمتان میدهم اگر میخواهید بیش از این در صنعت خودرو عقب مانده نباشیم حداقل و دست کم به تولید ده ملیونی خودروهای برقی بیندیشید
Iran (Islamic Republic of)
امین الله
۱۷:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۲
دنبال جلب نظر مردم باشید نه آنچه خودتان دنبالش هستسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
تنها راه فقط و فقط تولید انبوه دهها ملیونی خودروهای پاک تمام برقی است همین و گر نه ما همه بازنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۱۸ ۲۶ دی ۱۴۰۲
تویوتا دهها مدل برقی را سال گذشته رونمایی کرد
شرکت بزرگ نیسان هم مدلهای برقی را ساخته و شرکتهای دیگر و بزرگ و خوشنام جهان همچون بنز و بی ام و و تسلا و بسیاری از بزرگان خودرو جهان حرکت شتابانی را بسمت برقی سازی و تولید خودروهای پاک تمام برقی در پیش گرفتند حال جوانان ایران عزیز ما هم همپای جهان و شرکتهای بزرگ کارهای بزرگی انجام دادند چرا نباید این ساخته ها به تولید انبوه و بدست همه مردم در کوتاهترین زمان برسند
پس بفکر افزایش صدها خودروسازی پاک باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۲
درود بر جوانان نخبه و دانشگاهی کشورمان ایران عزیز
در صنعت باطری و جایگاه شارژ سریع هم جای رشد بسیار زیادی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
شرکت نفت و وزارت نیرو باید در برقی سازی هر آنچه توان دارند را پای کار بگذارند و برای مردم و کشور هر آنچه دارند مایه بگذارند این سرعت اندک و حلزونی اصلا قابل پذیرش نیست تا به امید خدا در چند سال آینده بیشتر ناوگان کشورمان تمام برقی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
ایشون ظاهرا نمیدونه هیبریدی یعنی چی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ دی ۱۴۰۲
ما همه غصه زمانی را میخوریم که از فکر جوانان این کشور همچون مهندس جمشید آرین در سمند برقی و دیگر خودروها استفاده چندانی نبردیم
حال نگذاریم همان قضیه برای گروه بزرگ مپنا که اینقدر برای برقی کردن و تولید خودروهای روز برقی تلاش میکند ،اتفاق بیفتد
حال به آن دانشی رسیدیم که همگی میدانیم آینده صنعت خودرو جهان از آن خودروهای تمام الکتریکی است که جوانان نخبه ما هم همپای جهان دارند تلاش میکنند
آفرین بر هوش جوانان و متخصصان کشورمان ،دستمریزاد خدا قوت
به امید تولید ملیونی و دهها ملیونی و تولید بیشتر و بیشتر و هر چه بیشتر اینگونه خودروهای پاک در کشورمان و برای مردم ناز و نازنینمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
یادمان نرودشه های تهران و اصفهان و نیز و مشهد و اهواز و شیراز و کرج و بسیاری از شهرهای آلوده سالانه چندین ملیون را به کام مرگ می‌کشانند چه با بنزین و گازوییل بی کیفیت و چه با خودروهای دودزا
عاقلانه است اگر همه استانداران و شهرداری‌های سراسر کشور بسمت داشتن ناوگانی پاک و تمام برقی در شهرهایشان تلاش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۶ دی ۱۴۰۲
برا خودتون و خانواده هاتون و اقوامتون بیارید ما که نمیتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۰۴ ۲۶ دی ۱۴۰۲
اگر همه دلسوز پیشرفت خودمان و این کشوریم باید فرهنگ استفاده از خودروهای برقی را سریعا در کشورمان نهادینه کنیم و واردات و تولید اینگونه خودروها با دهها قطب خودروسازی برقی هم دهها ملیونی شود
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۱۷:۰۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
همه ما به خدا قسم بخوریم که هر آنچه میتوانیم خودرو برقی تولید کنیم
چین ابرقدرت خودروهای برقی و نمونه بسیار خوبی برای کشورهایی است که بسمت این خودروهای پاک آینده دار حرکت میکنند
عده ایی نادان که هیچ دانشی ندارند به مخالفت احمقانه میپردازند که اگر باطری منفجر بشود چه و غیره در جوابشان باید گفت خوب گاگولها همین موبایلهایی که در جیب می‌گذارید آیا بیخود منفجر میشوند و آیا خودروهای بنزینی منفجر نمی‌شوند ؟؟ضمن اینکه علم باطری روزانه در حال پیشرفت است شک نباید کرد آینده فقط از آن خودروهای تمام برقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۶ دی ۱۴۰۲
قیمت شان چنداست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
قیمت چند. ؟؟؟ خجالت داره وقتی قیمت خودرو پراید به ۳۵۰ رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۶ دی ۱۴۰۲
منم اینجوریم . لوله فاضلاب که خراب میشه ی بار گفتم خودم درست کنم .بلا نصبت .... همه جار گرفت .حالا یکی گفت خودرو برقی درست وارد کنیم .....نه چرا پول بدیم الکی خودمون درست میکنیم. حکایت منه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۶ دی ۱۴۰۲
اگرحضورپای صندوق رای میخواهیدخودروی داخلی رابرای مردم کم برخوردارارزان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین شهید
۱۵:۵۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
وقتی خودروهای که وارد می کنید نمایندگی نداری برای چه وارد می کنید فقط پول مردم دریافت کنید ولی کارخدمات پس از فروش صفر.خودروی کلوت از مکث موتور ثبت نامی تحویل گرفتم خواستم برم کانوپی نصب کنم عنوان کردند بیرون نصب کنی از گارانتی خارج میشی خودی نمایندگی آمده کانوپی تهیه کرده ۵۰ میلیون پول گرفته همان جنس رو قیمت کردم ۲۷میلیون.و کانوپی نصب کردند ازتمام جاش آب میده خودی شرکت که اصلآپاسخگو نیست یعنی تحت هیچ شرایطی نمیتوانیدبا مکث موتور صحبت کنیدکه حداقل این که دو ماهی تحویل گرفتم نمایندگی این شرکت چه بلایی سرش آورده.
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۵:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
۳۰ سال در کشور سابقه علمی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود منصور
۱۵:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
یک پیشنهاد : اگر چه سرمایه گذاری ملی در زمینه خودرو های برقی بمنظور حرکت همزمان و هماهنگ با پیشرفت های مطرح در سطح دنیا بنظر اقدامی پسندیده اما انفعالی در جهت عقب نماندن از قافله جهانی است ، ولیکن باید در نظر داشته باشیم که طرح این مسئله توسط غرب و بر اساس برخی نیاز های بظاهر زیست محیطی و در واقع بنیانگداری تجارت پر سود جدید دیگری در عالم که ایشان در آن تکنولوژی از قبل و با برنامه برای خود توانمندی ایجاد کرده اند ، می باشد ؛ در واقع این موضوع مسئله آنها است و شاید خیلی بصرفه و بصلاح برای کشوری با دارا بودن حجم فراوانی از منابع فسیلی و در عین حال فقیر بودن از بابت منابع لیتیم ( همانطور که میدانید برای ساخت خودروهای برقی ، وجود باتری های لیتیمی ضروری است - ظاهراً به تازگی منابعی در این رابطه کشف شده ) نمی باشد ، در حقیقت با ورود نسجنیده وکورکورانه به سرمایه گذاری های اشتباه بر اساس مطالعه نمایش های غالب جهانی در این مسیر ، نه تنها برتری برای خود ایجاد نکرده ایم بلکه قابلیت های موجود خود را نیز ناکارآمد و در عین حال وابستگی خود را هم دامن زده ایم.
اگر از بنده سوال شود که چه باید کرد ، خواهم گفت آگاهانه ، با مطالعه ، بر اساس مصالح ملی و قابلیت های موجود کشور ، طوری در تکنولوژی های روز وارد شویم که برای خود بتوانیم رجحان و برتری ایجاد کنیم ، بگونه ای که ضمن بهره گیری از حداکثر قابلیت های کشوری و عدم وابستگی ، همزمان از تکنولوژی روز نیز عقب نمانیم ، و این کار سخت است و هوشیاری و تلاش زیادی هم می طلبد .
خودرو های برقی اگر دارای موتور بنزینی یا دیزل باشند (هیبریدی باشند) که عملاً همان آلودگی ها را منتهی با اندکی تفاوت در پی دارند ؛ اگر هم صرفاً برقی باشند که دارای نقطه ضعف بزرگی در مورد مدت زمان شارژ مجدد باتری ها هستند (در بهترین حالت نیم ساعت زمان لازم است تا باتری ها شارژ شوند) لذا همین مسئله در حال حاضر پاشنه آشیل گسترش آن بوده و طرح های مختلفی مثل تعویض باتری های خالی با شارژ شده و مانند آن را دنبال می کنند ، اما همچنان این وابستگی به باتری لیتیمی با زمان شارژ طولانی یکی از معضلات توسعه این تکنولوژی بوده و اجازه دامنگیر شدن آن را نمی دهد .
علاوه بر این موضوع ، ایجاد زیر ساخت ایستگاههای شارژ باتری ها در کشور یک مسئله ای است که نیاز به وقت ، هزینه و انرژی بسیاری دارد و با توجه به تجربیات اجرایی گذشته بعید است که چنین زیر ساختی را بتوان حتی پس از ده سال بطور جامع در سطح کشور در اختیار داشت.
پیشنهاد مشخص من دقیقاً در رابطه با همین ضعف ناشی از نیاز به زیر ساخت ( ایستگاههای شارژ ) ، زمان طولانی شارژ و وابستگی به باتری های لیتیمی خودرو های برقی ناشی می شود – اگر مجموعه سیاست گذاری های کلان در سطح کشور منجر شود که شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه ترغیب شوند تا در زمینه پیل سوختی سرمایه گذاری مناسبی کنند ، می توان با استفاده از پیل سوختی در خودروهای برقی ، مشکلات اشاره شده در این گونه خودرو ها را حذف کرده و زمان شارژ باتری را منطقی نمود ، چرا که باتری ها پیوسته توسط پیل سوختی (با سوخت گازCNG) شارژ شده و تنها زمان توقف خودرو ، زمان سوخت گیری (شارژ مخزن گاز است که چند دقیقه بیشتر زمان نمی طلبد) ، و نکته جالب تر اینکه هیچ نیازی به ایجاد زیر ساخت جدید در کشور وجود ندارد چرا که ایستگاههای CNG موجود در سطح کشور هم اینک در حال فعالیت هستند! – لذا حداقل ده سال زودتر می توان این صنعت را در کشور گسترش داده ، از مواهب آن بهره برده و این تکنولوژی را بومی کرد – از بابت باتری های لیتیمی مورد نیاز در هر خودرو برقی نیز ، بواسطه وجود پیل سوختی بعنوان مولد قدرت ، بنظر می رسد می توان از حجم این باتری ها نیز کاسته و وابستگی را کمتر نمود.
عمل به این پیشنهاد دارای سودمندی های دیگری نیز می باشد که می توان به برخی از آنها اشاره داشت:
- امکان بهره گیری از پیل سوختی بومی در صنایع نظامی
- دستیابی به پیل سوختی بومی با توان بالا بر اساس تحقیقات برای توسعه بهتر این صنعت در صنایع دیگر
- پیشرو شدن در سطح جهان از لحاظ ایجاد این شاکله منحصر بفرد و و در عین حال این ترکیب خاص
- پاسخ منطقی و متناسب به یک نیاز جهانی منتهی با یک دانش و فرمول ایرانی
- بهره گیری از حجم عظیم منابع گاز در اختیار کشور
- کاهش آلودگی در سطح کشور
- برداشتن فشار از روی نیروگاههای برق کشور برای تامین برق مورد نیاز خودروها
- و . . .
و البته پیش نیاز آن دستیابی سریعتر به نمونه های بومی پیل سوختی عملیاتی با توان بالا می باشد ( در ابتدا می توان از خارج ازکشور تهیه و با مهندسی معکوس ساخت داخل نمود ).

حتی می شود بدون پرداختن به پیل سوختی - که شاید کمی آرمانگرایانه بنظر برسد - با سرمایه گذاری بر روی خودروهای هیبریدی با موتور گاز سوز ، قفل توسعه خودروهای برقی ( نبود زیرساخت مربوط به جایگاه عرضه برق به خودروهای برقی ) را با استفاده از جایگاههای عرضه گاز به خودروها ، حل نمود – در واقع جایگاههای گاز موجود در سطح کشور ( که برای ایجاد آن سرمایه گذاری بسیار ، و چندین دهه وقت صرف شده را ، جایگزین جایگاههای عرضه برق به خودروها نمود ) در واقع از سرمایه گذاری موجود برای توسعه تکنولوژی های جدید و به روز(برقی سازی خودروها) استفاده بهینه گردد ، بدون اینکه سرمایه گذاری نجومی سنگین جدیدی به کشور تحمیل ، و فاصله زمانی بیشتری برای ایجاد چنین جایگاههائی – که ما را از تکنولوژی های امروز دورتر می کند - صرف شود.
مصرف گاز در خودروهای هیبریدی نیزاز نظر تولید گازهای آلاینده و زیست محیطی ، آلایندگی کمتری نسبت به بنزین دارد لذا از این حیث هم وضعیت شهرها متعادل تر خواهد شد ، ضمن اینکه فشار موجود بر مصرف بنزین هم که تامین کننده را تحت تاثیر قرار می دهد ، توسط گاز شکسته خواهد شد ، یعنی یک تیر و چند نشان .
یک راه حل بومی برای دستیابی به تکنولوژی جدید
این کار را می توان بعنوان یک فرآیند و یک دوره انتقال (دوران گدار) از وضع موجود به وضع آرمانی ، بر اساس امکانات موجود در نظر گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
مهمترین دستاورد دولت ریسی رساندن خودروی داخلی به یک میلیارد. خودروهای خارجی چهار برابر قیمت جهانی. دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۶ دی ۱۴۰۲
وزیر قبلی هم کلی خودرو رونمایی کرده بود؟
وعده های که دولت آقایی ریسی میداد چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
با چه قیمتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
عالی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
ماشینی که مردم نمیتونن بخرن رونمایی بشه فایده ای داره ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۳۶ ۲۷ دی ۱۴۰۲
این فعلاً فقط برای شروعه
تا اوایل توسط قشر برخوردار جامعه خریداری بشه
اصل خودروی برقی برای کاهش آلودگی هوا و محیط زیسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
۱٪ تعرفه خودرو برقی شده رو‌گفت
همزمان ۱۵٪ مجوز گرانی خودروهای داخلی رو یادش رفت بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
اول زیر ساخت هایش را داخل شهرها و بی شهرها درست کنید بعد بفرستید تو بازار. کلی ایستگاه شارژ نیاز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۶ دی ۱۴۰۲
زمانی در آمریکا هم برای پمپ بنزین همین مشکلات بود حال در سراسر جهان پمپهای بنزین گسترش یافتند
چند سال آینده رقابت جهانی بر سر خودروهای تمام برقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۶ دی ۱۴۰۲
زیر ساختها باید با وزارت نفت و نیرو باشد و هر دو تلاش کنند تا در یکی دوسال کل کشور و همه شهرهای کشور را پوشش دهند
آخرین اخبار