طرح پازک در محلات آسیب خیز خدابنده و ابهر اجرا شد

معاون امور پیشگیری بهزیستی زنجان گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان (پازک) در هشت محله آسیب خیز شهرستان‌های خدابنده و ابهر اجرا شد.

شهناز آقاخانی معاون امور پیشگیری بهزیستی زنجان با اشاره به طرح پازک در محلات آسیب خیز خدابنده و ابهر اجرا شد، گفت: طرح هایی مانند پازک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی منجر می شود و نقش مهمی در حفظ سلامت افراد جامعه دارد.

وی با بیان اینکه تمرکز این طرح بیشتر در مناطق محروم و حاشیه‌ای است، ادامه داد: این برنامه با هدف ارتقای سطح آگاهی افراد در زمینه پیشگیری از اعتیاد در بین زنان دارای همسر معتاد، زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست، زنان دارای همسر بهبودیافته از اعتیاد و افراد در معرض خطر اعتیاد اجرا شد.

آقاخانی اظهار داشت: این برنامه در محلات حاشیه نشین به مدت ۶ جلسه با حضور مربیان آموزش دیده برگزار شد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی زنجان ادامه داد: در این طرح تلاش می شود اطلاعات کافی جهت پیشگیری از اعتیاد به زنان دارای همسر معتاد داده شود تا با افزایش توانمندی لازم بتوانند گامی مهم در جهت اداره امور زندگی خود بردارند و پیشگیری از روند اعتیاد در خود و فرزندانشان را یاد بگیرند.

آقاخانی خاطرنشان کرد: برنامه های متعدد پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی از جمله طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقای توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب خیز و طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری و سازمانی "تحت عنوان طرح کیان" از طریق دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی اجرا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.