در مراسم افتتاح اتحادیه صادرکنندگان سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی حکومت سرپرست از ایجاد لابراتوارهای استاندارد و انستیتوت معیاری در افغانستان خبر داد.

اتحادیه صادرکنندگان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان امروز با حضور مقامات طالبان، تاجران و صنعت کاران در کابل گشایش یافت.

عبدالصبور عطاری، عضو هیأت ریاست اتحادیه صادرکنندگان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان طی سخنانی گفت: این اتحادیه برای رسیدگی به مشکلات تاجران و نحوه عملکرد آنان ایجاد شده است.

وی افزود هدف از ایجاد اتحادیه صادرکنندگان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی همگرایی و اتحاد میان تاجران و صنعت کاران است.

این تاجر ملی کشور افزود این اتحادیه قصد دارد تا در کنار حکومت سرپرست روند استخراج معادن افغانستان را تسریع بخشد.

وی خطاب گفت افغانستان نیاز به یک لابراتوار معیاری در عرصه تشخیص سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دارد که با ایجاد این لابراتوار بیشترین مشکلات صنعت کاران معادن حل می شود. 

عطاری گفت حکومت سرپرست باید برای مطالعات ببشتر بر روی سنگ های قیمتی افغانستان یک انستیتوت معیاری ایجاد کند.

از سوی هم محمد یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان نیز گفت که سنگ های قیمتی افغانستان باید به صورت معیاری به کشورهای دیگر صادر شود.

وی با بیان این که صادرات سنگ های قیمتی در رشد اقتصاد کشور مهم است از ایجاد یک مرکز تجاری در آینده نزدیک در کابل خبر داد و افزود که در این مرکز تجاری تمامی اتحادیه های تجارتی شامل خواهد بود.

افغانستان دارای معادن متعدد سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است که برخی از تاجران این سنگ ها را به صورت انفرادی به کشورهای مختلف صادر می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار