کارشناس بازار سرمایه گفت: در روند معاملات امروز بازار سرمایه شاهد خروج ۴۹۵ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۶۶۶۴ واحدی و ثبت ۰.۳۱ درصد منفی به ۲.۱۴۶.۵۴۷ واحد رسید، این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۴۵۳۰ واحدی و ثبت ۰.۶۱ درصد کاهش به ۷۳۹.۷۷۱ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴۳۷۹ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی ها ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش به ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید همچنین شاهد خروج ۴۹۵ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

او افزود: امروز ۲۸ درصد بازار یعنی ۲۱۴ نماد مثبت و ۷۲ درصد بازار یعنی ۵۵۱ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت انبوه سازی با ۵۹ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت فلزات اساسی با ۱۳۰ میلیارد تومان خروج پول بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: بیشترین تاثیر بر روند بازار را می‌توان هیجانات و افزایش عدم اعتماد به بازار با توجه به دستورالعمل‌های ناخواسته دانست. همچنین نا آرامی‌های منطقه نیز بی تاثیر نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار