صدور گواهی‌نامه صیادی برای ۶ هزار و ۱۵۲ قایق‌ صیادی

مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ۸ هزار و ۶۵۳ مجوز قایق صیادی که درخواست شده ۶ هزار و ۱۵۲ گواهی‌نامه ثبت صادر شده است.

حسین عباس نژاد، مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در خصوص آخرین آمار صدور مجوز قایق صیادی در درگاه ملی مجوز‌ها گفت: از ۸ هزارو  ۶۵۳ مجوز قایق صیادی که درخواست شده در چند ماه گذشته ۷ هزار و ۸۰۱ شناور مورد بازرسی قرار گرفت و ۶ هزار و ۱۵۲  گواهی نامه ثبت صادر شده و در اختیار  شیلات قرار گرفته است.

 به گفته وی برخی از این شناورها و قایق‌های صیادی مورد تایید نبوده و یا مدارک آن‌ها ناقص بوده که تایید نشده است. به طور مثال حدود ۳۳۰ فروند شناور مشکل مجوز داشتند که اعلام و بازگردانده شده تا اصلاحات لازم بر روی آن‌ها صورت گیرد.

او می‌گوید: تعدادی  از شناور‌ها هم مجوز گرفتند، اما اقدامی برای تکمیل مدارک خود نکردند که در این زمینه جلسات مشترک برگزار و اطلاعات مورد نیاز رد وبدل شد تا اطلاع رسانی لازم به صیادان صورت گیرد و مواردی که تکمیل نشده بود را زودتر بیاورند تا کار تکمیل و گواهی نامه‌ها تحویل داده شود.

عباس نژاد گفت: از نظر ما شناور آمادگی دارد و مشکلی برای صدور مجوز‌ها ندارند و برای آنکه کار دریانوردان و صیادان با مشکل مواجه نشود و روند اجرا تسهیل شود این اطلاعات را در اختیار شیلات قرار داده ایم  تا اطلاعات را بارگذاری و مجوز از بندر خارج شود.

وی افزود: بحث  تخصیص سوخت به تمامی شناور‌ها از جمله شناور‌های صیادی رویه خاص خود را دارد به طوری که شناور‌ها بعد از دریافت گواهی نامه، مجوز آن‌ها در سیستم بارگذاری و  شیلات  اطلاعات را در سیستم تخصیص سوخت قرار می‌دهد.

  عباس نژاد اظهار کرد: از روزی که بازرسی‌ها انجام می شود و تا زمان صدور گواهی نامه دو تا سه روز زمان لازم است، اما این به آن شرط است که تمامی مدارک و اطلاعات شناور‌های صیادی و دریایی تکمیل شود.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار