معاون پشتیبانی و برنامه ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرورش نسلی سالم و تندرست در گرو داشتن معلمانی سالم است، باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که معلمان دغدغه‌های درمان نداشته و تمرکز آن‌ها معطوف به آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان باشد.

ایمان سبحان نژاد معاون پشتیبانی و برنامه ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در دیدار با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اظهار کرد: دولت مردمی ایران قوی به مقوله سلامت و افزایش خدمات پزشکی و درمانی به اقشار مختلف جامعه بویژه به فرهنگیان و خانواده هایشان توجه ویژه‌ای دارد و باید تلاش کنیم تا این نگاه و توجه پررنگ‌تر شود.

وی، اهتمام به امر سلامت و ارتقای سطح خدمات رسانی مراکز درمانی فرهنگیان، افزایش خدمات پزشکی به معلمان استان و کاهش دغدغه‌های درمانی آنان را یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش برشمرد؛ و خواستار همکاری و توسعه روابط همه جانبه علوم پزشکی با آموزش و پرورش استان برای تحقق هر چه بهتر این مهم شد.

سبحان نژاد، همچنین خواستار تمدید و صدور پروانه برای راه اندازی بخش‌های جدید از جمله بخش بهیاری در هنرستان‌ها و مرتفع کردن مشکلات سونوگرافی ورادیولوژی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان شد.

مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این درمانگاه، ۱۰ نوع خدمات بهداشتی و درمانی به فرهنگیان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.

روح الله کمالی افزود: پزشک عمومی، دندانپزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مامایی، خدمات عمومی سرپایی، مشاوره و مراقبت‌های بعد از عمل بینی، خدمات مشاوره و روانشناختی از مهمترین این خدمات است.

وی تاکید کرد: با کمک و همراهی علوم پزشکی در آینده نزدیک شاهد افزایش خدمات بهداشتی و درمانی با راه اندازی بخش‌های جدید در این درمانگاه باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم، از آمادگی این دانشگاه برای گسترش و توسعه مناسبات دوجانبه با آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: نتیجه کار کارکنان آموزش و پرورش در دراز مدت بر توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه تاثیر مستقیم دارد، بنابراین تامین سلامت جامعه بزرگ فرهنگیان و خانواده‌های آن‌ها از ضروریات است.

محمود شهامت، با بیان اینکه معلمان نباید دغدغه درمان داشته باشند، افزود: این دانشگاه برای توسعه و ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی، پزشکی و پیراپزشکی جهت ارائه خدمات مطلوب به قشر فهیم و بزرگ فرهنگیان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.