قانون‌گذار آمریکایی: ما باید بتوانیم به نتانیاهو نه بگوییم

قانون‌گذار آمریکایی از سخنان نتانیاهو در رد راهکار تشکیل کشور مستقل فلسطین انتقاد کرد.

گرچه مقامات آمریکایی بار‌ها مدعی شده اند از راهکار دو دولت و تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کنند، اما در عمل هیچ فشاری به تل آویو برای پذیرش حق حیات فلسطینیان وارد نمی‌کنند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر بار‌ها اعلام کرده است اسراییل هرگز زیر بار پذیرش تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد رفت. 

به گزارش الجزیره، لوئید داگت، قانون‌گذار دموکرات از ایالت تگزاس امروز (سه شنبه) از اظهارات نتانیاهو در مخالفت با تشکیل کشور فلسطین انتقاد کرد. 

وی در این رابطه گفت: واشنگتن اصلی‌ترین حامی نظامی و دیپلماتیک تل آویو به شمار می‌رود و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دنبال تصویب کمک‌های نظامی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد دلار به اسراییل است. 

داگت خاطر نشان کرد: با این حال، نتانیاهو آشکارا سخنان آمریکا درباره راهکار دو دولت را رد می‌کند. وی هفته گذشته اعلام کرد نخست وزیر اسراییل باید بتواند نه بگوید حتی به دوستان صمیمی خود!

این قانون‌گذار آمریکایی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: پس از همه اقداماتی که آمریکا برای نتانیاهو انجام داد، اگر نیاز است که او بتواند به ما نه بگوید، پس ما نیز نیازمند آن هستیم که بتوانیم به او نه بگویم. پس اکنون چنین کاری کنید. 

نتانیاهو می‌گوید اسراییل نیازمند تسلط کامل نظامی بر کرانه باختری رود اردن است که این موضوع در ذات خود ناقض تشکیل کشور مستقل فلسطینی است. 

هم اکنون بیش از نیم میلیون شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری زندگی می‌کنند و کابینه رژیم صهیونیستی در نظر دارد با گسترش شهرک سازی ها، شمار صهیونیست‌ها را در این منطقه افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
آقای قانون گذار آیا واقعا در جنگل وحشی بدوراز انسانیت زندگی میکنید نیاز به قانون است انسانیت وبشریت به کت وشلوار وکراوات وموی صورت را مومک زدن نیست در آمریکا وانگلیس وغرب پرده کنار رفته ودر شماها نشانی از انسانیت وفرهنگ نیست چرا میخواهید به زور خود را انسان به قلم دهید
آخرین اخبار