انگلیس: مخالفت نتانیاهو با تشکیل کشور مستقل فلسطین ناامید کننده است

دفتر نخست وزیر انگلیس از سخنان نتانیاهو در مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطین ابراز ناامیدی کرد.

کشور‌های غربی گرچه حامی جدی رژیم صهیونیستی در نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه محسوب می‌شوند، اما با بالا رفتن تلفات غیرنظامیان و فشار افکار عمومی در نهایت مجبور به حمایت از راهکار‌های سیاسی برای استقرار صلح و ثبات پایدار میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شده‌اند. 

به گزارش الجزیره، دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای مخالفت بنیامین نتانیاهو با راهکار دو دولت برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را ناامید کننده خواند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری انگلیس آمده است: لندن از تشکیل کشور مستقل فلسطین علی‌رغم مخالفت بنیامین نتانیاهو حمایت می‌کند. 

سخنگوی سوناک در این باره به خبرنگاران گفت: بسیار ناامید کننده است که ما از زبان نخست وزیر اسرائیل می‌شنویم که راهکار دو دولت دست یافتنی نیست. با این وجود، مواضع دولت انگلیس درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین تغییری نکرده است. 

وی افزود: ما به دنبال تشکیل کشور فلسطین با حاکمیت مستقل در کنار اسرائیل امن هستیم. این بهترین گزینه برای یک صلح پایدار است. 

براساس راهکار دو دولت که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده است، کشور مستقل فلسطین باید در مرز‌های ۱۹۶۷ در دو منطقه نوار غزه و کرانه باختری تشکیل شود. این در حالی است که اکنون بیش از نیم میلیون شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری زندگی می‌کنند و تل آویو در نظر دارد مناطق بیشتری را در این منطقه تصاحب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار