رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان خبر داد

کردستان مجری ایجاد سه زنجیره راهبردی

محمدی گفت: کردستان به عنوان استان مجری در ایجاد و توسعه زنجیره‌های راهبردی در زمینه‌های گیاهان دارویی، فرش و دام سبک انتخاب شده است.

اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جلسه بررسی تامین اعتبار مطالعات اجرای طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی در استان گفت: راهبرد نوین وزارت کشور در توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در سطح کشور می‌تواند علاوه بر پیشرفت و آبادانی کشور با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای، گام نوینی در مردمی سازی اقتصاد کشور باشد.

وی افزود: تکیه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی در راستای اجرای این طرح زمینه ساز موفقیت توسعه زنجیره‌های راهبردی در کردستان است.

محمدی ادامه داد: در همین راستا، استان کردستان به عنوان استان مجری در ایجاد و توسعه زنجیره‌های راهبردی در زمینه‌های گیاهان دارویی، فرش و دام سبک انتخاب شده است که این امر خود موید نگاه کارشناسی به ظرفیت‌های استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تاکید کرد: لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی جهت شناسایی، انجام مطالعات اصولی، بستر سازی و اجرای طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان تلاش و همگرایی لازم ایجاد شود. 

وی توجه به مزیت‌های رقابتی مانند مرزی بودن استان را از دیگر شاخصه‌های مهم کردستان در اجرای این طرح برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه کردستان به عنوان یک استان مرزی کشور دارای مراودات تجاری خوبی با کشور عراق و بویژه اقلیم کردستان عراق است، این مزیت می‌تواند نسبت به ایجاد بازار فروش محصولات با برنامه ریزی‌های مدون به عنوان یک مزیت نسبی مد نظر قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.