استان یزد پیشرو در زمینه افزایش سهم رشته‌های مهارتی و کار و دانش

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد به عنوان استان پیشرو در زمینه افزایش سهم رشته‌های مهارتی و کار و دانش شناخته شده است.

رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد، با اشاره به توسعه متوازن رشته‌ای گفت: استان یزد به عنوان استان پیشرو، در زمینه افزایش سهم رشته‌های مهارتی و کار و دانش شناخته شده است.

او افزود: برای حفظ این جایگاه به نیروی کار و نیروی انسانی مصمم نیاز‌مند هستیم تا با تقویت هنرستان‌ها و کیفیت بخشی و استفاده از توان صنایع برای توسعه هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای این مهم را تحقق بخشیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: با هدایت، بخشی از جامعه دانش آموزی از رشته‌های تجربی به سمت رشته‌های مهارتی و ریاضی بتوانیم توازن رشته‌ای را افزایش دهیم و بر این اساس از طریق هدایت تحصیلی برنامه را دنبال می‌کنیم.

فاطمی استاندار در این نشست با اشاره به اینکه هر دانش آموز بعد از دوازده سال تحصیل در آموزش و پرورش باید یک مهارت داشته باشد، افزود: این مهم باید برنامه ریزی و منابع و امکانات آن دیده شود.

او تصریح کرد: در هدایت تحصیلی دانش آموزانی که استعداد علوم انسانی و علوم تجربی دارند نباید، این گروه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند.

استاندار یزد ضمن تاکید بر ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای یادآور شد: آموزش و پرورش در این زمینه کار کند و ارتباط مستمری بین آموزش و پرورش و صنعت وجود داشته باشد.

او  تاکید کرد: امروز هیج صنعت و اداره‌ای نباید به روی آموزش و پرورش بسته باشد و همکاری لازم با این نهاد در همه حوزه‌ها صورت گیرد.

توسعه متوازن رشته‌ها با هدف اشتغال پایدار، توسعه هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی -هنری دانش آموزی و پویش مهر ریاست جمهوری از دیگر مباحث این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.