رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

برنامه محوری از افتخارات دولت سیزدهم است

دهقانی‌زاده گفت: ثبات اقتصادی نیازمند برنامه محوری است و یکی از افتخارات دولت سیزدهم توجه به این موضوع است.

مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: بر این اساس یزد به عنوان استان اول، برنامه تحولی مبتنی بر سند آمایش سرزمینی را تدوین و پس از مشاوره‌های فراوان و تایید به عنوان سند توسعه استان به مرحله اجرا در آورده است.

وی توجه به بهره‌وری را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص دولت سیزدهم دانست و افزود: متاسفانه غفلت از بهره‌وری در دهه‌های مختلف باعث شده تا امروز با ناترازی‌های گوناگونی مواجه باشیم.

دهقانی‌زاده در این خصوص تاکید کرد: اگر این روند تغییر نکند قطعا کشور و به تبع آن استان یزد در آینده با چالش‌های جدی روبرو خواهند شد.

وی اظهار داشت: در این راستا با اقداماتی که در استان انجام شد، یزد توسط هیات دولت به عنوان " پایلوت کشور در حوزه بهره‌وری" انتخاب گردید و همه ارکان دولت مکلف شدند از برنامه‌های استان در این حوزه حمایت کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بیان داشت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان نیز یکی از محور‌های برنامه‌ریزی کلان در استان بود. 
دهقانی‌زاده افزود: برای تحقق این مهم هم برنامه‌ای جامع و دقیق تحت عنوان یزدِنواور طراحی و تدوین شده تا در آینده شاهد ارزش آفرینی بزرگ صنایع دانش‌بنیان در اقتصاد یزد باشیم. 

وی با بیان اینکه مدیریت ناترازی‌های حوزه آب وانرژی از دغدغه‌های جدی این دولت در استان بوده است، گفت: پیگیری و اجرایی شدن طرح انتقال آب دریا به یزد یکی از مهمترین اقدامات در این راستا بود.

به گفته دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در موضوع ناترازی برق در یزد نیز حرکت عظیمی جهت تامین برق از محل انرژی خورشیدی با فراهم اوردن زیرساخت‌های مورد نیاز در دست اقدام است.

دهقانی‌زاده با تاکید بر اینکه کمک به تولید از اولویت‌های دولت سیزدهم در استان یزد بوده است، اظهار داشت: در این راستا علاوه بر اعطای تسهیلات و تخصیص به موقع ارز، ارایه تخفیف‌های مالیاتی به بخش تولید نیز در دستور کار قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.