۵۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مصلحین و حکمین قرآنی با سازش ختم شد

رییس دادگستری قلعه گنج گفت: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مصلحین و حکمین قرانی منتهی به صلح و سازش شده است .

صابر ملایی در دیدار با مصلحین، ریش سفیدان و حکمین قرآنی قلعه گنج که با موضوع پیشگیری از طلاق و کاهش اختلافات خانوادگی برگزار گردید، اظهار داشت: بدون شک، بخش عمده‌ای از پرونده‌های منتج به طلاق، از اختلافات بسیار سطحی و پیش پا افتاده ایجاد می‌شود و قطعا می‌توان با مداخلات به موقع و موثر افراد ذیصلاح در بدو امر و با رویکرد محله محور، بسیاری از این اختلافات را با اتکا به داوری یا میانجیگری مرتفع ساخت.

وی با اشاره به جایگاه بسیار مهم خانواده در دین مبین اسلام و اهمیت این نهاد به عنوان پایه و اساس جامعه، عنوان کرد: دستیابی به جامعه‌ای سالم و دارای قابلیت پیشرفت، منوط به تحکیم بنیان خانواده در آن جامعه است.

ملایی هدف اصلی برنامه اجرای الگوی مصلحین و حکمین قرآنی را پیشگیری از تشدید اختلافات زوجین با مداخله به هنگام، پیش از مراجعه به دادگاه و در نتیجه کاهش مراجعه زوجین به محاکم خانواده برای طلاق، عنوان کرد.

این مقام قضایی افزود: لذا این سازوکار با تمرکز بر ظرفیت مصلحین و حکمین قرانی و معتمدین محلی ایجاد می‌گردد و امید است که افراد مذکور در راستای تحقق مواد ۲۷ و ۲۸ قانون حمایت از خانواده به عنوان داور نقش مهمی را ایفا نمایند.

برچسب ها: دادگستری ، صلح و سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار