برگزاری یادواره شهدای امدادگر در کرمان

یادواره شهدای امدادگر حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با حضور امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر سراسر کشور در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزارشد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر  جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: این نشست مربوط به شهدا و جلسه‌ای با ارزش است و خود شهدا آن را هدایت می‌کنند؛ پس مطمئنا بهترین جلسه است.

وی به این شهدای والامقام اشاره کرد و افزود: خداوند با مومنان قرار دادی دارد و می‌گوید من خودم مشتری این‌ها هستم که بهره آن بی نهایت است.

کولیوند بیان داشت: روز بعد از شهادت این دو عزیز، در شهر نجف و  در کنار سیدالشهدا، امیرالمومنین و ابوالفضل عباس (ع) و در روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) ، مراسمی برای این دو شهید گرفتیم و این سعادتی بزرگی است که شامل هر کسی نمی شود.

 وی خطاب به خانواده حسینی و ماهانی افزود: تمام روسای جمعیت هلال احمر و حتی صلیب سرخ همگی این مصیبت بزرگ را مکتوب تسلیت گفتند و همه در این مراسم سوختند و تشکر کردند از این دو عزیز و این گونه خداوند به این دو شهید عزت داد.

کولیوند بیان داشت: معمولا این افراد در تحمل سختی‌ها مشهور هستند و زود از میدان بیرون نمی‌روند و همیشه ذکر و نام خدا را دارند و ثابت قدم هستند و همین می شود که خداوند مشتری این‌ها می‌شود.

 وی زنده نگه داشتن یادشهدا و غافل نشدن از پیام شهدا را از وظایف اصلی همه عنوان کرد و خطاب به خانواده های ماهانی و حسینی گفت: ما فرزندان شما هستیم و هیچوقت تنهایتان نمی گذاریم و همواره در کنار شما هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: در کنار این دو خانواده روحیه می‌گیریم؛ چرا که اینقدر صبور، مقاوم و محکم هستند و به ما امید و اقتدار می‌دهند.

 کولیوند ابراز امیدواری کرد، بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم و  ضمن حضور در پای صندوق های رای، پیام آن ها را به همه برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش جنایات رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم کرد وگفت: تمام کمک‌هایی که برای غزه جمع شده، در بندر مصر صورت گرفته که فقط ۲۵ درصد منتقل شده است و مابقی از بین می‌رود و این یک نوع عمل مجرمانه و یک تنبیه است.

 کولیوند بیان داشت: بیش از ۷ هزار مصدوم در عزه وجود داره و که هیچگونه امکاناتی ندارند و

حدود ۲۰ هزار کودک در غزه متولد شده اند که هیچ امکانات و وسیله بهداشتی ندارند؛ ولی بهترین روحیه را دارند و آن‌ها می گویند ما از ایران یاد گرفتیم چگونه صبور باشیم و چگونه تحمل کنیم و به نظر من هم اکنون این عزه پیروز میدان است.

برگزاری یادواره شهدای امدادگر در کرمان

محمد حسین فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: هر وقت هر کسی به گرفتاری می‌افتد در اولین گام یاد خانواده جمعیت هلال احمر می‌افتد.

 وی ضمن قدردانی از خدمات جمعیت هلال حمر،  با اشاره به اینکه استان کرمان استانی بسیارپر خطر است، افزود: همه از این خانواده توقع دارند و همیشه پای کار هستند.

فداکار به خانواده های شهدای امداگر حادثه تروریستی کرمان اشاره و تصریح کرد: در دیداری که با این خانواده‌ها داشتیم، ما از این خانواده‌ها انرژی گرفتیم، آن ها سرشاز از معنویت بودند و این بچه‌ها بهترین بودند و در حقیقت گلچین شدند.  

استاندار کرمان بیان داشت: بهترین کمکی که هلال احمر در آن لحظه بحرانی با کمک نیرو‌های اورژانس انجام داد این بود، زود بحران جمع شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه کرمان هم با اعلام اینکه ما برای شهدا دو غم و تاسف عمیق داریم و یک شادی و نشاط بزرگ و معنا دار، گفت: اولین غم و اندوه این است که معمولا شهدا در سن و سالی به شهادت می‌رسند که هنوز باید در بین ما می‌بودند و از آن‌ها بهره می‌بردیم و وقتی نگاه می‌کنیم جای آن‌ها را خالی می‌بینیم.

وی افزود: اما آن نشاط و شادابی، رسیدن به فیض عظیم شهادت است و هیچ کس در این دنیا ماندگار نیست؛ اما نحوه رفتن با هم متفاوت  است، شهید یا مرگ طبیعی، بین این دو فاصله زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: خانواده شهدا نیز جایگاه شان والا و  احترامشان واجب است.

برگزاری یادواره شهدای امدادگر در کرمان

فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز، صمن عرض خیر مقدم به خانواده شهدا گفت: ما همگی میزبان شما هستیم و در حقیقت امروز این اولین برنامه‌ای است که این دو شهید در جمع ما نیستند و راه آن ها همواره  ادامه دارد.

وی خطاب به رئیس جمعیت هلال احمر کشور  افزود: از لحظات اولیه ای که حادثه تروریستی اتفاق افتاد، شما پیگیر بودید و  تک تک دستورات شما در سطح استان اجرا شد.

فلاح بیان داشت: هر دو شهید جمعیت هلال احمر چه شهید سعادت ماهانی و چه شهید حسینی از جمله کسانی بودند که عاشق شهادت بودند.

وی تصریح کرد: به گفته مادر شهید مکرمه حسینی، وقتی اسمش برای زائرین حاج قاسم در آمد، از ساعت ۳ بامداد نخوابید و گفت اگر زائر کربلا نشدم، ولی می‌توانم خادم زائرین حاج قاسم باشم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: مادران این شهدا  به اسرائیل می‌گویند، ما را از شهادت نهراسید، ما شهدایمان را تقدیم نظام کردیم و در حقیقت همیشه دشمنان را مایوس کرده اند.

فلاح افزود: به محضی که  این حادثه اتفاق افتاد، تمام امداد گران در کمترین زمان ممکن،  تمام مجروحین و شهدا را تخلیه کردند و از آن جایی که خستگی ناپذیر و عاشق خدمت هستند تا ساعت ۱۹ شب همه سر پست هایشان بودند و بغصی از این امداد گران در ۹ بیمارستان که مصدومین در آنجا بودند کمک کردند و همچنین در کمتر از یک دقیقه برای غسل شهدا اقدام کردند.

وی تصریح کرد: ۴ سال از شهادت حاج قاسم می‌گذرد و طی این سال ها همه‌ی دستگاه‌ها بهترین خدمات را به زائران وی ارائه کرده اند.

برگزاری یادواره شهدای امدادگر در کرمان

حجت الاسلام سجادی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان هم گفت: بزرگترین بشارت به پدران، مادران، خواهران و برادران این شهدا این است که آن ها زنده اند و  پیش خدا روزی می‌خورند.

وی افزود: من خودم را مدیون هلال احمر می‌دانیم از این جهت که در سال ۸۱ که ۲۷۶ پاسدار با تجربه در سیستان برمی گشتند و در کوه سیرچ دچار حادثه شد، این بچه‌های هلال احمر بودند که در آن سرما، بوران و صعب العبور بودن تمام اجساد شهدا را جمع آوری کردند.

برگزاری یادواره شهدای امدادگر در کرمان

در پایان این مراسم با حضور مسئولان از خانواده شهدای امدادگر حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تجلیل شد.

برگزاری یادواره شهدای امدادگر در کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار