کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

لزوم خودداری از خرید‌های هیجانی/ سهامداران ریسک پذیر بازار در حال خرید هستند

وفایی گفت: باید مواظب سهم‌های رشد کرده بود و از خرید‌های هیجانی خودداری کرد که گاه نتیجه‌ی آن نه تنها جبران ضرر‌ها نیست که خود چاهی نابودکننده‌تر است.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این هفته با تعداد زیادی از اخبار سیاسی و اقتصادی روبرو بودیم ودر کنار آن با خبر انتشار گواهی سپرده ویژه با نرخ علی الحساب ۳۰ درصد، سهامداران هفته سختی را پشت سرگذاشتند و دومین هفته‌ بد بهمن از نظر بازده در بورس تمام شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: ۹ ماه از پیک شاخص در اردیبهشت می‌گذرد و بعد از این همه مدت و با بازاری بدون خریدار و از سویی حس جاماندگی نسبت به دیگر بازار‌ها اوضاع را سخت‌تر کرده است. فعلا سهامداران چاره‌ای جز امیدواری به هفته آتی ندارند.

او افزود: هرچند با رشد دلار و با فاز زمانی و آرام تر شدن اوضاع، بورس می‌تواند این فاصله را در بازده جبران کند، این روز‌ها افراد ریسک پذیر در بازار در حال خرید هستند و رشد ارزش معاملات هم نشان دهنده‌ی این موضوع است.

وفایی گفت: هرچند برخی گروه‌ها مانند انبوه سازی و کاشی و زراعی مورد توجه معامله گران کوتاه مدتی بودند و تک سهم‌هایی هم به دور از هیاهوی بازار همچنان برای خود تاختند، اما باید مواظب سهم‌های رشد کرده بود و از خرید‌های هیجانی خودداری کرد که گاه نتیجه‌ی آن نه تنها جبران ضرر‌ها نیست که خود چاهی بدتر و نابودکننده‌تر است.

او گفت: شرکت‌هایی که گزارش‌های منظم فروش و روند سوددهی مناسب دارند، فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری هستند و می‌تواند با سرعت کام سهامداران خود را شیرین کند؛ و چیزی که نمی‌توان از نظر دور نگه داشت، این است که فاصله نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد در یکی از بالاترین سطح‌های خودش قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رادان
۱۲:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
سلام برای چی اخبار بورس رو هر روز میزارید و هنوز مردم رو وسوسه میکنید به این باتلاقی که خود دولت مثل حمار توش مونده بابا بسه دیگه چقدر مردم بیجاره رو بد بخت میکنید.
آخرین اخبار