بازیکن سابق فوتبال درباره بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا توضیح داد.

اردلان آشتیانی بازیکن سابق فوتبال درباره بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی  جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم ژاپن یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها است و ما هم همین شرایط را داریم. البته مهدی طارمی یکی از بهترین بازیکنان خود را در این بازی نداریم. اینکه تیم ملی مقابل ژاپن چه مدلی می‌خواهد بازی کند خیلی مهم است. شاید  دفاع از عقب داشته باشد و برای ضد حملات برنامه داشته باشد و یا بخواهد مثل فلسفه خودش بازی هجومی و مالکانه ارائه بدهد و این فقط در جریان بازی مشخص می‌شود.  ژاپنی‌ها در حمله سریع خیلی خوب هستند و ما هم بازیکنان قدبلندی داریم که می‌توانیم روی ارسال‌ها برنامه داشته باشیم. همچنین دروازه بان خوبی داریم که به سادگی گل نمی‌خورد.

آشتیانی درباره اینکه نبود طارمی در بازی با ژاپن چقدر تاثیرگذار است، گفت: طارمی بازیکن تاثیرگذاری است و سرمربی ژاپن هم در نشست خبری به طارمی اشاره کرد که تیم ملی ایران یکی از بهترین بازیکن‌های خود را ندارد. چیزی که مهم است تیم ملی ایران نباید به یک بازیکن وابسته باشد و بازیکنانی که برابر ژاپن بازی می‌کنند، باید بدانند که این یکی از بزرگترین شانس‌های زندگی شان می‌تواند باشد که در بین  ۴ تیم برتر آسیا قرار بگیرند. از آن طرف هم اگر بالا بیاییم کارمان برای رسیدن به فینال راحت است. بازیکنان آنچه که دارند باید در بازی نشان بدهند تا به جمع ۴ تیم راه یابند.

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه فدراسیون فوتبال ایران خواستار تغییر زمان بازی با ژاپن شدند، اما مسئولان اجرایی مخالفت کردند، گفت: این حرف‌ها فقط در لیگ ایران خریدار دارد. مگر می‌شود برنامه بازی‌ها را  فقط به خاطر تیم ملی ایران تغییر داد و فقط این صحبت‌ها از مسئولان ما برمی آید. برنامه بازی‌ها را از قبل دادند و بازی ما  با سوریه ۱۲۰ دقیقه طول کشیده،  اما بازی ژاپن برابر بحرین در ۹۰ دقیقه تمام شده است.

او درباره اینکه ستاره بازی با ژاپن چه کسی می‌تواند باشد، گفت: به نظرم هافبک‌های ما خیلی  مهم است که بتوانند وسط زمین را بگیرند. سامان قدوس، سعید عزت اللهی و بیرانوند در این بازی می‌توانند ستاره بازی باشند.

آشتیانی درباره  راهکار تیم ملی ایران برای پیروزی برابر ژاپن گفت: همه چیز بستگی به بازی امروز دارد و بازیکنان  باید از لحاظ روحی و روانی آن قدر آماده باشند که بتوانند این اتفاق بزرگ را رقم بزنند. همچنین  بحث ریکاوری خیلی مهم است که کادر فنی به خوبی بازیکنان را برای این بازی آماده کنند و بتوانند جایگزین در پست دفاع چپ داشته باشند خیلی خوب است. من دیدم که حاج صفی خیلی خسته بود و میلاد محمدی می‌تواند جایگزین حاج صفی شود.

بازیکن سابق فوتبال درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی گفت: نتیجه بازی را نمی‌شود پیش بینی کرد، اما امیدوارم ایران پیروز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار