اختصاص۱۳شبکه تلویزیونی برای تبلیغات داوطلبان مجلس در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند گفت: رسانه ملی با اختصاص حدود ۲۰۰ شبکه تلویزیونی محلی در کشور که ۱۳ شبکه مربوط به آذربایجان شرقی است، بستر مناسب برای تبلیغات داوطلبان تبریز و شهرستان‌ها است.

اکبر رضایی درسلسله میزگرد انتخاباتی خبرگزاری ایرنا با حضور نمایندگان برخی  احزاب سیاسی استان و برخی نهادهای فرهنگی برگزار شدبا تاکید بر اینکه افتتاح شبکه‌های تبلیغاتی تلویزیونی داوطلبان از ابتکارات صدا و سیما بوده و در طول تاریخ تلویزیون در دنیا بی سابقه است گفت: هدف از راه اندازی این شبکه ها، تبیین اهمیت و جایگاه انتخابات، میدان دادن به نامزد‌ها برای معرفی خود و برنامه هایشان و بسترسازی لازم برای انتخاب افراد شایسته و توانمند برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت شبکه‌های تلویزیونی در تبریز به صورت آزمایشی از هفته پیش آغاز شده است افزود: فعالیت این شبکه‌ها در شهرستان‌ها نیز از امروز با راه اندازی شبکه‌های شبستر، مرند و جلفا رسمیت می‌یابد و به ترتیب در بقیه شهرستان نیز از فردا آغاز به کار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت این شبکه‌ها ۲۴ ساعته تا پایان انتخابات ادامه می‌یابد گفت: در این شبکه‌ها ۲۰ دقیقه فرصت برای معرفی داوطلبان اختصاص یافته و در شهر‌هایی که تعداد داوطلبان متقاضی کمتر از ۲۰نفر است و برای تبلیغات انتخاباتی در صدا و سیما نام نویسی کرده اند، میزگرد‌ها و مناظره‌های انتخاباتی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هر برنامه مناظره تلویزیونی ۱۲۰ دقیقه است ادامه داد: تعداد مناظره و نیز دفعات پخش برنامه‌ها از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده حوزه‌ها پیروی می‌کند به طوری که احتمال دارد در یک حوزه ۱۰ برنامه و در حوزه دیگری پنج برنامه تهیه شود.

رضایی برگزاری برنامه تریبون آزاد در تمام شهرستان‌های استان برای بیان دیدگاه مردم، مطالبات آنان از داوطلبان، بیان نقد‌ها و اولویت‌های مجلس آینده را از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برای انتخابات پیش روی اعلام کرد و یادآور شد: میزگرد انتخاباتی احزاب نیز از امروز آغاز می‌شود و تهیه سه قطعه موسیقی برای انتخابات پیش بینی شده که ۲ قطعه آماده پخش شده است و یک قطعه نیز در طول این هفته آماده می‌شود.

وی گفت: ستاد انتخابات صدا و سیما فعالیت خود را از هفت، هشت ماه گذشته برنامه‌های مربوط به انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دور ششم مجلس خبرگان رهبری آغاز کرده و برنامه‌های مختلفی را برای این ایام تدارک دیده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف گذاری اصلی صدا و سیما، حضور حداکثری مردم در انتخابات و ایجاد رقابت واقعی در این دوره است، افزود: صدا و سیمای مرکز استان تلاش می‌کند در انعکاس این رقابت‌ها سهم خود را به خوبی ایفا کند و با بسترسازی لازم و با مشارکت و همکاری هیات‌های اجرایی و نظارت، احزاب و رسانه‌ها در این مسیر گام بردارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بر این اساس تاکنون ۱۵۰ ساعت برنامه انتخاباتی در بخش‌های خبر، رادیو، تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش شده است و در این عرصه از فضازی مجازی به عنوان مکمل استفاده شده و در رادیو و تلویزیون نیز ۲۰ عنوان برنامه در حال تهیه و پخش است و بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز به ایرنا گفت: برای آگاهی بخشی در خصوص اهمیت انتخابات پیش روی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به مردم از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان استفاده می‌شود.

حسن گلی با بیان اینکه در این اداره کل و معاونت فرهنگی برنامه‌های مختلفی برای انتخابات تدارک دیده شده است، افزود: کار‌های عملیاتی در این معاونت برای ایفای نقش در بین جامعه مخاطب فرهنگی و رسانه‌ای از دی ماه آغاز شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس با صنوف مختلف مرتبط با این اداره کل، سلسله نشست‌های «به سوی قله» با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و متولیان انتخابات و نشست‌های چهره به چهره با جامعه فرهنگ، هنر و رسانه برگزار شده و این برنامه‌ها تا برگزاری انتخابات ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای افزایش مشارکت مردم و تبیین ضرورت حضور آنان در انتخابات از ظرفیت چهره‌های شاخص فرهنگ، هنر و رسانه‌ای استان نیز استفاده می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.