يک حقوقدان گفت: الزامات قانوني تمام دستگاه‌ها در پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي و استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود در اين زمينه مي‌تواند از تخلفات تبليغاتي افراد در انتخابات رياست جمهوري بکاهد.

مسعود شفيعي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در مورد تخلفات انتخاباتي کانديداهاي رياست جمهوري، اظهار داشت: اگر فردي از اموال دولتي در مقطع انتخابات استفاده شخصي کند، فعاليت وي غير قانوني بوده و جرم محسوب مي‌شود.

اين وكيل پايه يك دادگستري ادامه داد: استفاده مديران دولتي از امكانات بيت‌المال در ساعات رسمي كار به مقدار متعارفي كه مورد نياز است اشكالي ندارد اما در صورت تصرف شخصي، قابل پيگيري است.

شفيعي با بيان اينکه تبليغات زودهنگام  انتخاباتي در برخي از احزاب معمول شده است،‌ تصريح کرد: اگر جرمي در زمينه تبليغات زودهنگام و تخلفات انتخاباتي صورت گيرد، دادستاني اعلام جرم کرده و به آن رسيدگي خواهد کرد.

اين حقوقدان در پايان خاطرنشان کرد: الزامات قانوني تمام دستگاه‌ها در پيشگيري از وقوع اين جرم و استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود در اين زمينه مي‌تواند از تخلفات تبليغاتي افراد در انتخابات رياست جمهوري بکاهد.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار