تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در استان طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۵۰ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است که حکایت از تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در استان است.

جعفر پورمختار با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی در مقایسه مدت مشابه در سال گذشته دوبرابر شده است افزود: افزایش مالیات استان از طریق اخذ مالیات از فعالان اقتصادی نبوده و هیچگونه فشاری برای آن‌ها وارد نشده است بلکه افزایش وصول مالیاتی از طریق دریافت مالیات از کسانی که تا به امروز پرونده مالیاتی نداشته و یا فرار مالیاتی داشته و تاکنون مالیات پرداخت نکرده اند.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل مالیات را به صورت برآوردی براساس ضریب سود مالیات مشخص می‌کردیم گفت: این بار با تصویب پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی در مجلس شورای اسلامی روشی در پیش گرفته شد تا مالیات به صورت منطقی و مستند وصول شود و به مودیان مالیاتی نیز گفته شود که مالیات شما چگونه محاسبه شده است.

کشف  ۱۲ هزار میلیارد ریال  فرار مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از شناسایی ۶ مورد فرار مالیاتی در سطح کلان در استان خبر داد و گفت: بیشترین مطالبه بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی از اشخاص حقوقی و حقیقی انجام شده است.

پورمختار افزود: فعالان اقتصادی مکلفند فعالیت‌های خرید و فروش خود را در "سامانه مودیان" ثبت کنند تا سازمان مالیاتی بتواند آن را رصد کند.

 اضافه کرد: اشخاص حقوقی مکلف هستند از اول دی ماه حساب‌های خود را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند و اشخاص حقیقی که در نیمه نخست امسال بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال در آمد داشته اند مشمول این قانون هستند و اقدام به صدور صورت حساب فروش خود در سامانه نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: پزشکان، پیراپزشکان، فروشندگان طلا و پلاتین، دامپزشکان و صاحبان داروخانه ها  از ابتدای امسال مشمول این قانون شده اند.

وی افزود: قانون مالیاتی جدید قرار نیست مالیات جدید وضع کند بلکه ایجاد شفافیت در اخذ مالیات از فعالان اقتصادی و مودیان است تا مالیات مودیان سیستم شفافی و مستندی داشته باشد.

پور مختار افزود: همچنین یک هزار و ۳۲۶ مورد فعال اقتصادی دارای تراکنش بانکی گسترده در استان شناسایی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه " سامانه سوت زنی" نیز اقدام به گزارش فرار مالیاتی می‌کند افزود: در همین راستا ۵۶۶ مورد فرار مالیاتی توسط مردم گزارش شده است.

پورمختار به محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در استان نیز اشاره کرد و افزود: امسال، ۹ هزار و ۲۲ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده بین شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری و عشایر استان تقسیم شده که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.