مصطفوی گفت: بیش از ۱۶ میلیون دز واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس و بیش از سه میلیون ویال محلول‌های تزریقی در دولت مردمی تولید و عرضه شده است.

احسان مصطفوی عضو هیئت علمی انیستیتو پاستور ایران با بیان اینکه ایران تنها کشور دارای انستیتو پاستور در خاورمیانه است،در نشست خبری گفت: بیش از ۱۱ میلیون دز واکسن ب، ت، ژ، بیش از ۹ میلیون دز واکسن هپاتیت ب، بیش از ۱۶ میلیون دز واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس و بیش از سه میلیون ویال محلول‌های تزریقی در دولت مردمی تولید و عرضه شده است.

وی گفت: مقدمات تولید واکسن روتاویروس در سال گذشته در موسسه انیستیتو پاستور  انجام شده است. دانش فنی و تکنولوژی واکسن روتاویروس از یک  شرکت هندی فراهم شده است و زیر ساخت لازم در انیستیتو پاستور نیز در این خصوص فراهم شده است. 

وی اضافه کرد: یک شرکت کوبایی نیز دانش فنی واکسن پنوموکوک را به کشور منتقل کرد و این واکسن نیز در ایران تولید می شود. 

مصطفوی ادامه داد:  در حال حاضر شبکه های تحقیقاتی بیوتکنولوژی، پزشکی مولکولی و بیماری‌های نوپدید در این مجموعه راه اندازی شده است.  آزمایشگاه‌های مرجع کشوری انستیتو پاستور شامل آزمایشگاه‌های کووید ۱۹، آبله  میمونی، مالاریا و سیاه سرفه است.

وی افزود: واکسن های پاستوکووک، انواع آنتی ژن ها، سرم ها، واکسن هپاتیت ب، واکسن ب، ت، ژ، واکسن ضد سرطان مثانه همچنین واکسن پروستات در حال تولید است.

مصطفوی بیان کرد: اکنون ۱۳۰ عضو هیئت علمی فعال و ۷۳۵۷ مقاله از این اعضا به چپ رسیده است و به مقالات انیستیتو پاستور،  ۱۲۷هزار و ۸۱۳ استناد شده است.  

وی افزود: نسبت تولید مقاله به عضو هیئت علمی در انیستیتو پاستور ۴۰۶ است. اکنون سه شبکه تحقیقاتی و ۴ مراکز تحقیقاتی در انیستیتو پاستور فعالیت می کنند. 

عضو هیئت علمی انیستیتو پاستور اضافه کرد: بیش از ۱۶ میلیون دز واکسن پاستوکوک در انیستیتو پاستور تولید شده است و تا کنون ۲۰۰ هزار دز واکسن  ب ث ژ به کشور ونزوئلا صادر شده است. 

وی تاکید کرد: بیش از ۱۶۰۰ مقاله توسط متخصصان انیستیتو پاستور به چاپ رسیده است.  پایش بیماری‌های نو پدید در حیات وحش برای پیشگیری از بیماری‌ها راه اندازی شده است. 

مصطفوی اضافه کرد: بانک واریانت کرونا در این انیستیتو راه اندازی شده است. کیت‌های تشخیص ویژه امیکرون در انیستیتو تولید و در سراسر کشور توزیع شده است.   

وی افزود: شبکه آزمایشگاه ملکولی کرونا توسط انیستیتو پاستور راه اندازی شده است و این موسسه  در حوزه طغیان آبله میمونی همچنین سایر تهدیدات زیستی شروع به فعالیت های علمی خوبی کرده است.

وی گفت: دوره دکترای تخصصی فرآورده‌های بیولوژیک و دوره‌های کوتاه مدت توسط انیستیتو پاستور برگزار می‌شود. واکسن پاستوکوک، هپاتت بی، ب ث ژ، ضد سرطان مثانه، و پروستات، هاری دامی، محلول تزریقی و آنتی ژن و آنتی سرم توسط این موسسه تولید می‌شود.   

وی افزود: کنترل بیماری طاعون، ریشه کنی آبله در ایران و منطقه توسط این نهاد انجام شده است. کارشناسان انیستیتو پاستور در ۲۲ کشور در زمینه کنترل بیماری‌های عفونی فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
الان یکماهه واکسن گارداسیل توی داروخانه ها موجود نیست!!! باشگاه خبرنگاران کاری کنید
آخرین اخبار