کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی از چهارشنبه شب وارد زنجان می‌شود و بر اثر فعالیت آن، بارش باران و برف را در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان شاهد خواهیم بود.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده امروز شرایط جوی پایداری در اغلب مناطق استان حاکم خواهد بود که گاهی با وزش باد همراه می‌شود.

وی یادآور شد: این وضعیت جوی تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت و تا روز چهارشنبه هوای نسبتا گرمی در استان مستقر است.

سلطانی خاطرنشان کرد:‌ از روز پنجشنبه به تدریج دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت و اوایل هفته آینده سرما در اغلب مناطق استان حاکم می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان منفی سه درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نکرده است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی ۲ و ۱۴ درجه، ابهر منفی یک و ۲۱ درجه،‌ خرمدره ۲ و ۱۵ درجه، آببر ۹ و ۲۳ درجه، قیدار ۲ و ۱۲ درجه، سلطانیه منفی چهار و ۱۴ درجه و ماهنشان صفر و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: وضعیت هوا ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.