رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری استان کردستان

در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از پایگاه اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری استان کردستان رونمایی شد.

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از غرفه استان کردستان در سالن ٨ و ٩ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از سایت جامع گردشگری استان به زبان‌های فارسی و انگلیسی رونمایی کرد.

در این پایگاه اطلاع‌رسانی رویداد‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان و انواع گردشگری از جمله گردشگری سلامت و گردشگری خوراک، صنایع‌دستی و سوغات، تاسیسات گردشگری، اخبار و اطلاعیه‌های این حوزه، به آدرس www.kurdtourism.com به‌عنوان مرجع سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان کردستان معرفی شده است.

رونمایی از مستند معرفی خوراکی‌های بومی سفره کردستان

امروز همچنین با حضور معاون گردشگری کشور و مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، از مستند آموزشی معرفی ٢٠ خوراکی استان کردستان در قالب لوح فشرده با عنوان ژه‌مه‌ن رونمایی شد.

علی‌اصغر شالبافیان در دومین نمایشگاه بین‌المللی رستوران، فست فود کترینگ، صنایع و تجهیزات وابسته واقع در سالن همایش‌های خلیج فارس، از مستند آموزشی معرفی ٢٠ خوراکی استان کردستان در قالب لوح فشرده با عنوان ژه‌مه‌ن رونمایی کرد.

رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری استان کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در آئین رونمایی از این مستند آموزشی گفت: در سال‌های اخیر گردشگری غذا به‌عنوان یکی از راه‌های جذب گردشگر در کشور شناخته شده و استان کردستان هم از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته با ارائه غذا‌های محلی متنوع گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب کند.

وی اظهار کرد: در تمام ایام سال دوره‌هایی آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی شهروندان در خصوص گردشگری غذایی، پیشینه آشپزی ویژه منطقه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با خدمات پذیرایی و سرویس غذا در تاسیسات گردشگری به ویژه اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی استان برگزار شده است.

مهرزاد افزود: خوشبختانه شرایطی برای گردشگران فراهم شده که در کنار اقامت، از نماد‌های فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید و از نزدیک با آداب و رسوم و آیین‌های محلی آمیخته شده با خوراک و نوشیدنی‌های استان آشنا شوند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران روز دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه سال‌جاری افتتاح و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد و غرفه استان کردستان در سالن ۸ و ۹ و در فضایی به مساحت ۲۷۲ متر مربع آماده بازدید مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار