در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی، مطرح شد: دستگاه نظارتی مطابق قانون با نامزد‌های متخلف برخورد می‌کند.

جلسه پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی با حضور رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم، فرماندار، فرماندهان انتظامی و سپاه و نامزد‌های حوزه انتخابیه شرق استان در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد.

سلمان اعظمی، رییس دادگستری شهرستان بم در این جلسه با اشاره به ۴ اصل راهبردی مورد نظر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در انتخابات گفت: نامزد‌های انتخاباتی باید اصل مشارکت قوی، رقابت، سلامت و امنیت را سرلوحه کار خود در ایام انتخابات قرار دهند و برنامه‌های انتخاباتی خود را بر پایه این ۴ اصل پیش ببرند.

وی با اشاره به توقعات دستگاه قضایی از نامزد‌های انتخاباتی بیان داشت: توقع بر این است که نامزد‌هایی که نمایندگی مردم را می‌پذیرند، خودشان مراعی قانون باشند و کسی صلاحیت دارد که مراعی قانون باشد که قانون را رعایت و در تبلیغات انتخاباتی عمل کننده به قانون باشد.

اعظمی با اشاره به تشکیل کمیته رصد فضای مجازی در دادگستری گفت: تمام عملکرد نامزد‌های انتخاباتی به صورت روزانه در فضای مجازی پایش می‌شود و گزارشات به دست ما می‌رسد و نامزد‌های انتخاباتی باید بیش از پیش بر عملکرد و فعالیت ستاد‌های انتخاباتی خود نظارت داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار داده تا جلوی تشکیل پرونده در دستگاه قضایی گرفته شود؛ زیرا زمانی که پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شود، طبق قانون برخورد خواهد شد و اثرات آن بعد از پایان انتخابات نیز نامزد‌ها را درگیر خواهد کرد.

وی در ادامه با توجه به ممنوعیت استفاده از منابع و امکانات دولتی برای تبلیغ نامزد‌ها تصریح کرد: نامزد‌ها از زمان شروع تبلیغات طبق قانون عمل کنند و از ساختار‌های دولتی به نفع یا علیه نامزدی استفاده نشود و تبلیغات در محل‌های مجاز مانند محیط‌هایی که شهرداری مشخص می‌کند انجام گیرد؛ زیرا با هرگونه تخلف در این زمینه طبق قانون برخورد خواهد شد.

بهنام جعفری زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: امام خمینی(ره)  حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات می‌دانستند، زیرا اگر نماز قضا شود می‌توانید به جا آورید؛ ولی اگر این نظام و انقلاب آسیب ببیند دین شما آسیب می‌بیند و شاید سرنوشت یک قوم یا ملتی تغییر یابد در نتیجه حفظ نظام اسلامی از مقوله‌های بسیار مهم در بحث انتخابات است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اصل مهم در انتخابات بحث مشارکت است اینکه چه کسی رای می‌آورد؟ مطرح نیست، تمامی کاندید‌اها از سوی شورای نگهبان تایید شده است و نامزد‌ها باید بدانند این انتخابات یک آزمون است و عملکرد آن‌ها بعد از انتخابات ماندگار می‌شود.

این مقام قضایی بر رعایت راهبرد‌های پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تاکید و تصریح کرد: در بحث انتخابات ملاک و معیار ما قانون است و در وهله نخست بحث پیشگیری مطرح است تا از وقوع تخلفات پیشگیری شود و از نامزد‌های انتخاباتی حوزه انتخابیه شرق استان کرمان می خواهیم در تبلیغات اخلاق و قانون را مد نظر قرار دهند.

وی بیان داشت: تمامی حوزه‌های انتخاباتی ثابت در شرق استان کرمان مجهز به دوربین‌های نظارتی می‌شوند تا شفافیت بالا رود و جلوی هرگونه شائبه گرفته شود.

جعفری زاده  ابراز امیدواری کردند: نظارت بر حسن اجرای امور در برگزاری انتخابات سالم در چهارچوب قانون پیگیری می‌شود تا انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم در فضایی امن برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار