مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طرح نظارت بر عرضه کالا و خدمات پرمصرف و پرتقاضا در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با همکاری اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی امروز در این استان آغاز شد.

امیررضا رجبی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دستورالعمل اجرایی طرح نظارت بر بازار کالا و خدمات ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان از مرکز به استان‌ها ابلاغ شده است و از آنجا که مشهد مقدس یک مقصد زیارتی و گردشگری برای بیشتر ایرانیان است، دستگاه‌های اجرایی متولی نظارت بر بازار به عنوان خادمان زائران با حداکثر توان خود در این بخش خدمت خواهند کرد.

او افزود: طرح نظارت بر بازار کالا و خدمات ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در ۲ مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست از ابتدا تا ۱۵ اسفندماه با محوریت بهره گیری از رسانه‌ها و اطلاع رسانی به مردم و اصناف و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و حوزه‌های مرتبط با کالا‌ها و خدمات است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: مرحله دوم که از ۱۶ اسفندماه تا ۲۴ فروردین ماه ادامه دارد، نظارت به صورت عملیاتی با اولویت کالا‌های پرفروش و خدمات پرتقاضا در این این ایام است.

رجبی بیان کرد: نشست‌های هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در این ایام در قالب کمیته تامین و نظارت با حضور ۱۴ دستگاه اجرایی متولی و با مسئولیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ذیل ستاد خدمات سفر در خراسان رضوی برگزار می‌شود، کالا‌های اولویت دار در حوزه نظارت شامل، نان، لبنیات، حبوبات، خشکبار، میوه ها، کیف و کفش، پوشاک، تایر خودرو، شیرینی و آجیل، برنج و گوشت، مواد شستشو، لوازم خانگی، روغن موتور و لوازم یدکی است.

او تصریح کرد: خدمات اولویت دار در حوزه نظارت را نیز شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیت هوایی، زمینی و ریلی، حمل و نقل برون شهری، اماکن تفریحی و گردشگری، واحد‌های اقامتی، میادین میوه و تره بار، قالی شویی و خشکشویی بر عهده دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: با بهره گیری از سامانه‌های «سیمبا»، جامع تجارت و جامع انبار‌ها نیز که به بلوغ خود رسیده اند، می‌توان کار نظارت را بهتر و راحت‌تر انجام داد.

رجبی اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۸۳ هزار بازرسی از سطح عرضه کالا و خدمات در خراسان رضوی انجام گرفته که منجر به تشکیل بیش از ۱۰ هزار پرونده به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال شده است.

او افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ بازرسی با ۶۱۲ مورد تشکیل پرونده به ارزش پنج هزار میلیارد ریال مربوط به قاچاق بوده است که از این حیث خراسان رضوی رتبه نخست را در تعداد بازرسی‌ها و رتبه دوم را در تعداد پرونده‌های کل کشور بدست آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.