رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت:۱۴۹ نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه‌ی انتخابی استان سمنان معرفی شدند.

 احمد ریواده رییس ستاد انتخابات استان سمنان ، با اعلام پایان زمان بررسی شورای نگهبان به اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس شورای گفت: در مجموع اسامی ۱۴۹ نفر از داوطلبین واجد الشرایط از طریق وزرات کشور به فرمانداران اعلام شده که در حوزه‌ی شهرستان سمنان، سرخه و مهدیشهر ۴۳ نفر شامل ۸ خانم و ۳۶ مرد، در حوزه‌ی شاهرود و میامی ۳۴ نفر شامل ۸ خانم و ۳۶ مرد، در حوزه‌ی دامغان ۳۴ نفر شامل ۵ خانم و ۲۹ مرد و در حوزه‌ی گرمسار و آرادان هم ۲۸ نفر شامل ۳ خانم و ۲۵ مرد به رقابت می‌پردازند.

وی از امکان انصراف نامزد‌های انتخاباتی خبرداد و گفت:طبق قانون ۵۶ انتخابات تا قبل از ۷۲ ساعت از آغاز رای گیری نامزد‌های امکان انصراف دارند و مردم توسط ستاد انتخابات و فرمانداران می‌توانند از تغییر آمار نامزد‌های انتخابات مطلع شوند.

ریواده با تشریح ابتکارات قانون گذاران در راستای عدالت تبلیغات و اجرای نخستین بار اصلاحیه قانون انتخابات دراین دوره گفت:یکی از ویژگی‌های ظرفیت‌های انتخاباتی در این دوره نامزد‌ها علاوه برفعالیت در ستاد‌های اصلی می‌توانند ستاد‌های فرعی به تفکیک حوزه‌های شهری و مناطق شهری داشته باشند.

به گفته‌ی رییس ستاد انتخابات استان سمنان فعالیت ستاد بانوان، به رسمیت شناختن ستاد‌های مجازی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیارای‌ها و همچنین معرفی و سخنرانی نامزد‌ها از طریق برنامه‌های تلویزیونی فرکانس‌های محلی از دیگر ابتکارات تبلیغات در این دوره است.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای استان سمنان از مراکز پیشگام در بستر سازی‌های انتخابات در این دوره بوده است گفت:از فردا برنامه‌های تلویزیونی ویژه‌ی انتخابات به صورت مجزا در هر حوزه‌ی انتخاباتی استان پخش خواهد شد.

احمد ریواده با اعلام آغاز فرصت تبلیغات نامزد‌ها از روز سوم اسفند تا پایان روز نهم اسفند گفت:امیدواریم نامزد‌ها بارعایت اخلاق انتخابات در این مرحله به رقابت بپردازند تا شاهد حضور پر شور و قوی مردم در ۱۱ اسفند ماه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.