رییس پلیس فتا البرز از کاربران خواست، شایعات و گمانه زنی‌های انتخاباتی را در فضای مجازی باز نشر نکنند.

رسول جلیلیان گفت: نظرسنجی‌های انتخاباتی در فضای مجازی با اهداف مختلفی منتشر می‌شود و در چنین شرایطی برخی افراد با هدف سوءاستفاده از نظرات کاربران این نظر سنجی‌ها را منتشر می‌کنند.
وی اضافه کرد: کاربران برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، در نظرسنجی کانال‌های ناشناس و نامعتبر شرکت نکرده و به نتایج آن‌ها نیز اهمیت ندهند.
جلیلیان بیان کرد: فرستادن لینک دانلود یا انتشاربرنامه با عناوین مختلف، از جمله مواردی که ممکن است کلاهبرداران با سوءاستفاده از آن اقدام به انجام اقدامات مجرمانه کنند.

وی گفت: تحریک داوطلبان به دانلود و نصب برخی نرم‌افزار‌ها با عناوین نتایج انتخابات از جمله مواردی هستند که می‌تواند منجر به مجاب کردن افراد برای استفاده از نرم‌افزار‌های جعلی و مخرب شود.

رییس پلیس فتا البرز همچنین به ادمین‌های فضای مجازی تاکید کرد که با توجه به اینکه مسئولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و ادمین‌ها نیز قبل از عضوگیری در گروه و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربر‌ها را مورد رصد و پایش قرار دهند.
جلیلیان گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.