تولید بیش از چهار میلیون اصله نهال در اصفهان

رییس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: بیش از چهار میلیون اصله نهال از ابتدای سال تا پایان بهمن در استان اصفهان تولید شده است.

 رییس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به تولید چهار میلیون و ۳۷۵ هزار اصله نهال توسط بخش دولتی و خصوصی در این استان از ابتدای سال تا پایان ماه بهمن گفت:  ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار اصله نهال را بخش دولتی و بیش از یک میلیون و ۸۷۱ هزار اصله نهال رابخش خصوصی تولید کرد است.

بابک حقیقی افزود: گونه‌های فضای سبز مانند سنجد، ارغوان، اقاقیا، عرعر، کاج، سرو و زیتون تلخ توسط بخش دولتی و بادام اسکوپاریا، صنوبر، اکالیپتوس و برخی درختان میوه نیز توسط بخش خصوصی تولید شد.

رییس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان ادامه داد: در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری امسال و بطور کلی در ماه اسفند طرح  فراگیر تولید نهال اجرا خواهد شد که در باره آن اطلاع رسانی می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه‌ای نیز برای توزیع و کاشت نهال همزمان با روز درختکاری امسال اجرا می‌شود تا میزان فضای سبز استان افزایش یابد.

او تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان سعی کرده‌ایم از گونه‌های مقاوم به کم آبی استفاده کنیم تا در صورت بارش‌های غیر موثر، کمترین مشکل برای این پوشش گیاهی رخ دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار