تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر ضرورت تغییر در آیین نامه های اعطای کارت بازرگانی

نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز بامحوریت تغییر در آیین نامه های اعطای کارت بازرگانی برگزار شد .

استاندار آذربایجان شرقی گفت:باید در اعطای کارت بازرگانی به افراد افراط و تفریط نشود اما باید شرایطی هم باشدکه کسب و کار دچار مشکل نشود ، جمع بندی کنیم تا کار کارشناسی بیشتر با محوریت اتاق و سازمان صمت صورت گیرد. 

مالک رحمتی با بیان اینکه این موضوع را به اتاق ایران برده و تصویب می کنیم تا از طریق معاون اول اصلاحات لازم در این زمینه انجام کیرد گفت: چون اصلاحات نیاز است باید حد وسط اعطای کارت بازرگانی باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین در واردات و صادرات کالاها تسهیل گری کنیم تا وارد کننده دچار مشکل نشود از طرفی نهاد های ناظر صدور مجوز در اعطای هر چه سریعتر مجوز اقدام کنند تا جنس مورد نیاز بازار به موقع پارد بازار شود تامشکلی برای مردم پیش نیاید.

وی افزود: در آستانه عید نوروز و تقارن با ماه مبارک رمضان انتظار داریم تمهیدات لازم در ستاد تنظیم بازاراتخاذ شود اما نتیجه رسیدن انها به شما تجار اصناف و کسبه بیتگی دارد و باید کمک کنیم تا این عید را بدون افزایش قیمت و به وفور کالاها به مردم برسانیم.

استاندارآذربایجان شرقی تصریح کرد :  به لطف خدا هیچ مشکلی در بهش اصناف و کسبه نداریم کنترل انبار ها یکی از این راه هاست تاکالایی خارج از عرف و روال دپو نشود و به موقع عرضه شود.

 رییس کل دادگستری استان  گفت: در شرایط اعطای کارت بازرگانی باید تجدید نظر شود ضرورت دارد مراجع صدور کارت بازرگانی شرایط افراد را احراز کند یکی از راه های مهم فرار مالیاتی همین کارت های بازرگانی افراد مختلف است و گاها بعضی از قوانین ناخواسته احساسی تصویب می شود و برای بسیاری مشکل ایجاد می کنند .

خلیل اللهی افزود: پیشنهاد می کنیم در آیین نامه های این کارت ها و صدور ان تجدید نظر شود تا اول افراد تاجر شناسایی شده و سپس کارت صادر شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.