حمید طریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال جاری مانند سالهای گذشته پیک نوروزی نداریم و هیچ تکلیفی به صورت یکسان از ستاد به مدارس ابلاغ نمیشود و مدارس میتوانند به جای تکالیف نوشتاری، تکالیف مهارتی را جایگزین کنند.
وی با بیان اینکه معاونت ابتدایی را نظام آموزش ابتدایی میبینیم که مأموریت آن ارتقای نظام علم و فناوری در کشور است، افزود: جایگاه، اهمیت، ضرورت و توجه به این نظام را باید احیا کنیم و برنامه تحولی اساسی را با همکاری سایر معاونتها دنبال خواهیم کرد؛ نگاه ما یک نگاه سیستمی است تا عناصر و ذینفعان را در محیط پیرامون نظام آموزشی کشور درگیر کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بیسوادی از جمله موضوعاتی است که دستگاههای دیگر برای رفع آن باید همکاری کنند، تصریح کرد: سه حوزه به عنوان موضوع فعالیت تعیین شده که شامل موضوعات کارکردی و مهارتی است و مدارس و معلمان میتوانند به جای تکالیف نوشتاری از این فعالیتها استفاده کنند.
طریفی گفت: فرصتهای متنوع یادگیری یکی از موضوعاتی است که ذیل آن، همراستا با ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین، دانشآموزان میتوانند در قالب متن یا ویدئو تولید محتوای خود را برای مدارس ارسال کنند، ممکن است دانشآموزان در مراسمهای ماه رمضان شرکت کنند یا فعالیتهای دیگری انجام میدهند که خود به عنوان فعالیت مهارتی به شمار میرود.
وی با بیان اینکه دانشآموزان میتوانند داستانخوانی و داستانگویی در نوروز داشته باشند، اضافه کرد: دوستی با محیط زیست، موضوع سومی است که به عنوان فعالیت نوروزی به شمار میرود و در همین راستا دانشآموزان فعالیتهای زیستمحیطی را میتوانند به مدارس ارسال کنند.
تاریخ اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزگاری
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون استخدامی آموزگاری افزود: حدود ۶۳۶ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند که ۲۸ هزار نفر را به عنوان آموزگار ابتدایی جذب میکنیم و ۱۱۶۸ نفر آموزگار استثنایی هستند، نتایج اولیه آزمون بین چهاردهم تا بیستم فروردین اعلام و تا ۲۸ اردیبهشت مرحله ارزیابی تکمیلی تمام میشود.
طریفی با اشاره به فعالیتهای فعالیتهای اخیر این معاونت تصریح کرد: در طرح شهید همت، تا کنون ۱۸۰ هزار معلم آموزش دیدهاند و این طرح به منظور توانمندسازی معلمان در حال انجام است، از سال گذشته نیز به صورت آزمایشی ۸ هزار مدرسه با اجرای برنامه زبانآموزی دانشآموزان تحت پوشش قرار داده شدند.
وی با بیان اینکه بستههای زبانآموزی طراحی شده است تا سواد خواندن و تقویت مهارتهای زبانی دانشآموزان و تقویت زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبان معیار آموزش بین دانشآموزان ارتقا یابد، ادامه داد: جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بیسوادی در برنامه دوم توسعه تبصره ۶۲ مطرح و در برنامههای توسعه و برنامه هفتم توسعه به این موضوع پرداخته شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آئیننامهای تحت عنوان انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل تنظیم شده است تا در راستای مأموریت مذکور پیشدستی کرده باشیم، گفت: توسعه مدارس استثنایی، مدارس عشایری، هزینههای ایاب و ذهاب دانشآموزان، مدارس روستا مرکزی در قالب این آئیننامه در نظر گرفته شده است که پیشنویس آن آماده شده و به زودی نهایی خواهد شد.
اصلا نمیخوام برم
مرگ بر مدرسه زوری
نه به مدرسه اجباری