دومین همایش صدای پای بهار برگزار شد

دومین همایش "صدای پای بهار" به مناسبت بزرگداشت از حکیم نظامی گنجوی برگزار شد.

دومین همایش "صدای پای بهار" به مناسبت بزرگداشت از حکیم نظامی گنجوی و فرارسیدن بهار و سال جدید خورشیدی در شهر مزارشریف برگزار گردید. 

سید سکندر حسینی بامداد، مسئول کتابخانه عمومی فردوسی شهر مزارشریف در رابطه به برگزاری این همایش گفت: دومین همایش (صدای پای بهار) به مناسبت بزرگداشت از حکیم نظامی گنجوی همزمان با فرارسیدن بهار و سال نو در سالن این کتابخانه شده است.

به گفته وی حدود یک ماه قبل فراخوان پذیرش مقالات علمی، ادبی و پژوهشی نیز از سوی آنان برای این همایش داده شده بود.

وی تصریح نمود که شاعران، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و مکتب، دانشجویان و شخصیت های ادبی به این فراخوان لبیک گفته و مقالات شان را به دبیران این همایش ارسال و برای اشتراک کنندگان این فراخوان لوح تقدیر اهدا گردید. 

حسینی بامداد افزود که نخستین دور این همایش نیز به مناسبت بزرگداشت از حکیم نظامی گنجوی و امیر علی شیر نوایی در سال قبل برگزار گردیده بود و امسال در برنامه های مختلف از این شخصیت ها تجلیل شده است.

در همین حال، شماری از اشتراک کنندگان فراخوان مقالات علمی، ادبی و پژوهشی در همایش "صدای پای بهار" گفتند: برگزاری چنین برنامه ها برای رشد استعداد ها و معرفی شخصیت های ادبی و علمی موثر می باشد و نیاز است که نخبگان، شاعران، شخصیت های علمی و ادبی به جوانان و عموم مردم معرفی شوند.

آنان افزودند که بی خبری و عدم آگاهی از تاریخ و گذشته پر دستآورد حوزه تمدنی متاثر کننده است و باید تمام اقشار جامعه در مسیر آگاهی حرکت کنند تا جامعه به سوی فعالیت های علمی، شعری و ادبی سوق داده شود.

گفتنی است که این همایش توسط کتابخانه عمومی فردوسی شهر مزارشریف، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و انجمن نویسندگان ولایت بلخ دایر گردیده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.