سرریز چهار سد طی دو ماه اخیر در کردستان

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد‌های چراغ ویس، گاران، آزاد، عباس آباد طی دو ماه اخیر سرریز کردند.

 محمدمعززاده مردوخی در خصوص وضعیت آب ذخیره پشت سد‌های استان، گفت: با توجه به دو جبهه اخیر بارندگی که از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده بود، متوسط بارندگی استان در فروردین ماه سال‌جاری ۲۹ میلی‌متر بود که بیشترین میزان بارش در شهرستان بانه با حدود ۸۱ میلی‌متر و کمترین آن در بیجار و دیواندره به میزان ۱۱ میلی‌متر بود.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: این بارش‌ها منجر به افزایش ۲۹ درصدی رواناب و بالابردن حجم آب رودخانه‌ها شده است که البته این رقم نسبت به درازمدت ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: این بارندگی‌ها منجر به سرریز سد‌های عباس آباد بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان و سد آزاد شد و با توجه به جبهه بارشی پیش‌رو انتظار می‌رود سد‌های قشلاق سنندج و زیویه شهرستان کامیاران نیز بزودی سرریز کنند.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان نیز هشدار داد و اظهار کرد: نظر به حجم بارش‌های زیاد و احتمال جاری شدن سیل، اطلاع رسانی‌های لازم از طریق روابط عمومی این شرکت و ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان، مکرراً صورت گرفته و خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت مالی و جانی ناشی از وقوع سیل، گزارش نشده است.

وی ذخیره آب سد‌های استان را حدود ۶۵ درصد دانست و گفت: در حال حاضر ذخیره آب سد‌های استان حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب است و درصد پرشدگی سد‌های استان در مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.