آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در مسجد جامع حکم‌آباد تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن با بیان اینکه قرآن رساترین موعظه برای بشر است و باید در آیات آن تدبر کرد گفت: قرآن شکوفا کننده استعداد‌های نهان و معنوی بوده و علاج تمامی درد‌های مسلمانان در گرو رجوع به قرآن و عترت پیامبر اسلام (ص) است.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه امامین انقلاب یکی از مروجین اصلی قرآن کریم در جامعه هستند و برای ترویج آن تلاش کرده اند گفت: فضای حاکم بر کشور ما فضای قرآنی است و فرزندان ۵ سال به بالای ما حافظ قرآن هستند.

وی حفظ قرآن، آشنایی با نحوه تلاوت قرآن، عمل به قرآن، تدبر و تعقل در آن را وظیفه همه دانست و گفت:این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود که این مهم از منویات مقام معظم رهبری است.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه عزت بی ذلت، غنای بی فقر، علم بی جهل و حیات بی موت از بهره‌های تلاوت قرآن است گفت: قرائت، فهم و عمل به کتاب خداوند متعال از واقعیت‌هایی است که اگر در زندگی افراد تحقق پیدا نکند هر شر و باطلی حیاتشان را کوتاه و در‌های خیر را به رویشان می‌بندد.

گفتنی است بیست و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم مسجد جامع حکم‌آباد تبریز با شرکت ۳۳۰ نفر در سه رشته قرائت، حفظ و مفاهیم به مدت پنج روز برگزار شد که برگزیدگان این مسابقات مورد تجلیل قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار