رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ۳ بزرگراهی را که بیشترین سهم تصادفات عابران پیاده در تهران را به خود اختصاص داده‌اند، نام برد.

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص بزرگراه‌های خطرناک شهر تهران اظهار داشت: آمار‌ها حکایت از آن دارد که فراوانی بزرگراه‌ها در بحث تصادفات بیشتر است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابران پیاده را داراست و بعد از بزرگراه آیت الله سعیدی و سپس بزرگراه شهید همت؛ سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابران پیاده هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: قاعدتاً عابران پیادع نباید در عرض بزرگراه‌ها تردد داشته باشند ولی این موضوع را هم باید گفت که برخی از بزرگراه‌های شهر تهران به گونه‌ای طراحی شده که پر تردد هستند و در کنار آنها مراکز درمانی وجود داشته و نیاز به تردد دارند؛ اگرچه باید عابران پیاده به خاطر داشته باشند که فقط از پل‌های عابر پیاده و از زیرگذر‌ها تردد کنند حتی اگر این دور بودن آنها به قیمت پیاده روی زیاد باشد و این موضوع ارزش آن را دارد که جان آنها حفظ شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این سوال مطرح می‌شود که شدیدترین تصادفات عابرین پیاده در کدام معابر روی می‌دهد؟ آیا در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد و یا در عرض بزرگراه‌ها و یا در میادین و یا در معابر فرعی و کوچه‌ها؟

وی بیان داشت: آن چیزی که داده و آمار‌ها نشان می‌دهد و با بررسی‌هایی که صورت گرفته این بزرگراه‌ها هستند که بیشترین تصادفات عابران پیاده در آنها روی می‌دهد؛ چرا که آمار تصادفات فوتی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ عدد فراوانی ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۴۱ درصد از متوفیان شهر تهران در سال ۱۴۰۲ فقط عابران پیاده را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده بی احتیاط بودن این دسته از افراد در عبور از معابر است.

سرهنگ جوانبخت گفت: رتبه اول تصادفات فوتی عابران پیاده شهر تهران به افراد بالای ۶۰ سال اختصاص دارد؛ چرا که هر چقدر که سن عابران بالاتر می‌رود توانایی‌های جسمی و سرعت عکس العمل نیز کم می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: کم شدن سرعت عکس‌العمل باعث تردید در تصمیم گیری در حرکت در معابر می‌شود؛ خیلی از عابران مسن یک گام به جلو بر می‌دارند ولی در این حال احساس می‌کنند که دیگر نمی‌توانند تردد کرده و از حرکت خودرو‌ها یک ترس به جان آنها می‌افتد و یک گام به عقب برمی دارند.

سرهنگ جوانبخت افزود: این فرد مسن نمی‌داند که راننده‌ای که در آن مسیر در حال تردد است پیش خود محاسبه کرده که این فرد از آن مسیر رد شده است پس من می‌توانم از پشت سر او حرکت کرده و رد شوم.

وی گفت: همین گامی که عابر پیاده سالمند ما به عقب برداشته منجر به برخورد خودرو با وی شده و حادثه‌ای تلخ و ناگوار را رقم می‌زند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر در خانواده سالمند داریم که در سنی قرار دارد که این شرایط را دارد و کندی حرکتی دارد و نمی‌تواند برای تردد‌های خود در معابر به موقع تصمیم گیری نماید همیشه همراه او باشیم و آموزش‌های خوبی به بدهیم و اینکه از آنها بخواهیم که لباس روشن بپوشد.

وی افزود: سالمندترین فردی که در سال گذشته در شهر تهران بر اثر تصادف جان خود را از دست داد یک آقای ۹۲ ساله بوند و کوچکترین فرد نیز یک کودک ۴ ساله بود که به همراه والدین خود بوده؛ اما موارد ایمنی را رعایت نکرده و موجب فوت این کودک شدند.

منبع: فارس 

برچسب ها: تصادفات ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خداییش از یک خیابان هم رد می شیم باید صلوات بفرستیم چون همه خط کش عابر پیاده رو رعایت نمی کنند.
آقا! قانونی بگذارید تا بتونیم راننده هایی که به خط کش عابر پیاده احترام می گذارند رو معرفی کنیم تا تقدیر بشن. خداییش خیلی انسان هستند که براش عابر پیاده توقف می کنند.
آخرین اخبار