۱۱ مورد حریق عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان سمنان مهار شد

فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه اجرای مانور اطفای حریق در همه عرصه‌های منابع طبیعی نیاز مهم جامعه است، گفت: سال گذشته ۱۱ مورد حریق مراتع و جنگل در استان مهار شد.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی  ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۱ مورد حریق عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان سمنان مهار شد، گفت: این میزان هفت هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان سمنان را در بر دارد.

وی ضمن بیان اینکه این آمار برای سال ۱۴۰۱ به میزان بالغ بر ۳۰ هکتار بود، افزود: برای سال جاری نیز هنوز پیشامد حریق در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی خوشبختانه اتفاق نیافتاده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه عامل ۹۵ درصد این حریق‌ها از عامل انسانی است، ابراز داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و خشک شدن علوفه‌های مرتعی احتمال حریق وجود دارد.

ابوطالبی ضمن بیان اینکه وجود شیشه و بطری آب در طبیعت نیز خود عاملی بر ایجاد آتش سوزی‌های تابستانه است، تصریح کرد: از طبیعت گردها که این روزها ایام تعطیل را در مناطق ییلاقی استان می‌گذرانند درخواست داریم از ریختن این زباله‌ها خودداری و در صورت مشاهده از زمین بردارند چراکه همانند ذره بین عمل کرده و موجب آتش سوزی گسترده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار