در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

دیوانه‌ای که با کشتار و خون دنبال رسیدن به اهدافش است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله به رفح را یک مرحله الزامی از وعده تخطی‌ناپذیرش برای نابودی حماس خواند و گفت: کسانی که ما را به حمله نکردن به رفح دعوت می‌کنند، ما را به شکست فرامی‌خوانند.

ناحیه فلسطینی رفح در مرز مصر، با مساحت ۶۴ کیلومتر مربع که کمتر از یک‌ششم کل نوار غزه است، این منطقه میزبان حدود ۱/۵ میلیون فلسطینی آواره (حدود سه پنجم کل جمعیت غزه) است، جمعیتی غیرنظامی که بر اثر حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته، از نقاط مختلف به این منطقه کوچک رفته‌اند تا در امان بمانند. حالا صهیونیست‌ها می‌گویند که می‌خواهند این منطقه کوچک را هم که یک دوازدهم مساحت شهر تهران است. آماج حملات قرار دهند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله به رفح را یک مرحله الزامی از وعده تخطی‌ناپذیرش برای نابودی حماس خوانده و ضمن رد فشار‌های بین‌المللی گفته کسانی که ما را به حمله نکردن به رفح دعوت می‌کنند، ما را به شکست فرامی‌خوانند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله به رفح توسط رژیم صهیونیستی و سکوت کشور‌های همسایه اظهار کرد:حمله به رفح خط قرمز کشور‌های عرب منطقه مخصوصا مصر که دارای مرز مشترک با فلسطین اشغالی بوده است.

وی ادامه داد:‌ حتی آمریکا و کشور‌های اروپایی هشدار داده‌اند که اسرائیل نباید به رفح حمله کند، اما اخیرا ارتش اسرائیل در اطراف رفح حالت جنگی به خود گرفته و اگر این حمله صورت گیرد حتما مصر وارد عمل می‌شود. آن‌ها با این اقدام در مناسبات خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر می‌کنند و این تجدید نظر در مناسبات در رابطه با اسرائیل به کشور‌های عربی منطقه هم تسری پیدا می‌کند.

وی افزود‌: سودان، اردن، امارات و بحرین که درارای روابط سیاسی با اسرائیل هستند به تبعیت از مصر با اسرائیل قطع رابطه می‌کنند و این به مفهوم انزوای کامل اسرائیل در سطح منطقه و جهان خواهد بود.

هانی زاده گفت:‌ آمریکا نیز در این زمینه تهدید کرده است که اگر ارتش اسرائیل به رفح حمله کند تحریم‌های جدی علیه اسرائیلی‌ها اعمال خواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد:‌ به نظر می‌رسد که نتانیاهو به شکل جدی به دنبال حمله به رفح باشد و به اعتبار این که در طول نزدیک به هشت ماه گذشته رژیم صهیونیستی نه تنها نتوانسته در غزه به اهداف خودش دست پیدا کند بلکه هیچ گونه دستاورد نظامی و سیاسی ه مبرای آنان نداشته است، آن‌ها سعی می‌کند از طریقی با حمله به رفح، جامعه جهانی را درگیر این بحران نفس گیر کنند تا بتوانند از باتلاق غزه خارج شوند.  

وی در انتها گفت: شرایط کنونی به نحوی است که نتانیاهو سعی می‌کند  برای خودش دستاورد سازی کند و خود را پیروز میدان نشان دهد.

جعفر قنادباشی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح اظهار کرد: اسرائیلی‌ها سعی کرده‌اند  اقدامات و جنایات و حمله خود به رفح را چراغ خاموش انجام دهند.

قنادباشی افزود: در خبرگزاری‌های جهانی چیزی به عنوان  آغاز حمله به رفح سخن گفته نمی‌شود و در این زمینه آمریکایی‌ها نیز به شدت همراهی می‌کنند. رسانه‌های آنها از آغاز حمله به رفح سخن نمی‌گویند، اما حدود ۱۰ روز است که حمله آغاز شده و  بیش از ۱۵۰ هزار نفر به سمت شمال این منطقه حرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای آنکه این موضوع در سطح جهانی و رسانه‌ها مشخص و عیان نشود، به شمال و شهرک‌های اطراف شهر غزه هم حمله می‌کنند.

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: در این زمینه مقداری فریب و پنهان کاری در عرصه نظامی و رسانه‌ای را شاهد هستیم که هم می‌خواهند حمله را انجام داده باشند و هم بتوانند برچسب حمله به رفح را از پیشانی خود پاک کنند.  

قناد باشی افزود: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مطالبات جهانی برای پایان دادن حمایت‌هایشان از صهیونیست‌ها بیشتر شود. صهیونیست‌ها اقتصاد داخلی‌شان به هم ریخته و ارتش‌شان دیگر توان حمله را ندارد و رفتن به رفح افتضاحی برای آنها بود.

خبرنگار:محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
الهی نتانیاهو در جهنم آسایش نداشته باشی ومدام درد بکشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
لعنت خدا به همه اونایی که کمکش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
لطفا عنوان خبر تغییر دهید
دیوانه‌ای که با کشتار و خون دنبال رسیدن به اهدافش پلیدش هست
آخرین اخبار