اتمام واکسیناسیون ۵ هزار زائر سرزمین وحی در گلستان

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گلستان از اتمام واکسیناسیون پنج هزار زائر سرزمین وحی در استان خبر داد.

حمید استیری گفت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان متولی تعیین وضعیت پزشکی و واکسیناسیون حجاج، معاینات پیش از اعزام به تمتع را از اواخر اسفند ماه آغاز کرد و پایش سلامت و بررسی وضعیت جسمی و روحی زائرین را تا فروردین به پایان رساند و برای تکمیل ثبت نام به ۳۹ کاروان اعزامی ارجاع داد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره بارگذاری اطلاعات پزشکی تمامی زائرین در سامانه پزشکی حج افزود: با توجه به اینکه هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد واکسیناسیون حجاج ضمن هماهنگی با اداره کل حج و زیارت استان و کاروان‌ها انجام شد.

وی با تاکید به اینکه زائران هنگام ورود به عربستان باید کارت واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشند، گفت: واکسیناسیون ۵ هزار زائر استان گلستان به اتمام رسیده است.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در گلستان خاطر نشان کرد: به زائرین توصیه می‌شود ضمن همراه داشتن دارو‌های مورد نیاز به میزان دو برابر میزان مصرفی و یا ۶۰ روز، از حمل دارو‌های ممنوعه طبق قوانین کشور عربستان که از طریق پزشکان و کاروان‌ها به آنها اعلام شده جدا خودداری کنند.

دکتر استیری از زائرینی که زمینه‌های بیماری دارند خواست تا پایان سفر حج تحت نظر پزشکان کاروان‌ها باشند، همچنین در بازگشت به ایران به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی احتمالی به خانواده و اقوام، لااقل تا یک هفته از دست دادن و روبوسی کردن با افراد خودداری کنند.

برچسب ها: واکسیناسیون ، حجاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار