حماس در واکنش به حکم دادگاه لاهه:

آنچه در شمال غزه می‌گذرد کمتر از رفح نیست

حماس از حکم دادگاه لاهه استقبال کرد و در عین حال گفت فقط توقف حمله به رفح کافی نیست بلکه حملات در سراسر نوار غزه باید متوقف شود.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که از حکم دادگاه لاهه در خصوص توقف حملات رژیم صهیونیستی به رفح استقبال می‌کند، اما انتظار دارد که این نهاد دستوری برای توقف حملات در «سراسر» منطقه محاصره شده صادر کند، نه فقط شهر رفح. 

به گزارش الجزیره، حماس در این بیانیه گفت: «آنچه در جبالیا و سایر استان‌های نوار غزه می‌گذرد کمتر از رخداد‌های رفح جنایتکارانه و خطرناک نیست». 

حماس در ادامه این بیانیه از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواست به اشغالگران فشار بیاورد تا فورا از این تصمیم پیروی کند. 

گفتنی است، دادگاه عالی سازمان ملل امروز (جمعه) به رژیم صهیونیستی دستور داد تا فورا حمله نظامی به شهر رفح را متوقف کند، اما از صدور دستور آتش‌بس برای نوار غزه باز ماند. اگرچه بعید است که رژیم صهیونیستی از این دستور پیروی کند، اما همین حکم فشار‌ها را بر کابینه رژیم افزایش خواهد داد. انتقادات از رفتار رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه به ویژه در هفته‌های گذشته افزایش یافته است. تنها در سه هفته اخیر، ۳ کشور اروپایی اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد که خواستار بازداشت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی است. 

از سوی دیگر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داخل هم تحت فشار شدید برای ادامه مذاکرات و آزادی اسرای صهیونیست قرار دارد. هزاران اسرائیلی هر هفته شنبه در تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی، از کابینه می‌خواهند که هر چه سریع‌تر اسرای صهیونیست را به خانه بازگرداند و انتخابات جدیدی برای جایگزینی نتانیاهو برگزار کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار