افزایش صرفه‌جویی در هزینه‌ها با برگزاری الکترونیکی مجامع شرکت‌های بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری مجامع شرکت‌ها به شکل الکترونیکی می‌تواند در زمان و هزینه‌ها برای سهامداران و خود شرکت‌ها صرفه‌جویی ایجاد کند.

عرفان هودی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برگزاری مجامع به صورت الکترونیک برای شرکت‌ها به شدت سبب صرفه‌جویی می‌شود این صرفه‌جویی ابعاد مختلفی دارد و از نظر زمانی برای شرکت‌ها بسیار مهم است زمانی که مجامع به حدنصاب نرسید بر اساس قانون شرکت‌ها ملزم هستند به برگزاری مجدد هستند که این برگزاری دوباره هم برای شرکت‌ها هزینه‌آور است.

در ادامه دیگر کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در برگزاری مجامع به شکل برخط به سبب افزایش انگیزه جهت مشارکت سهامداران این مهم که مجامع به حد نصاب برسد و در دور اول برگزاری شود قابل دسترسی است و سهامداران هم می‌توانند بدون محدودیت‌ها در در مجامع مشارکت و در تصمیم‌گیری‌ها نقش آفرینی داشته باشند.

او همچنین اظهار کرد: از سوی دیگر برگزاری مجامع به شکل برخط برای سهامداران هم مزیت‌های گوناگونی دارد و سهامداران می‌توانند بدون محدودیت جغرافیایی و با صرفه‌جویی در زمان و بدون مشکلاتی از جمله ترافیک در مجامع شرکت‌ها مشارکت داشته باشند. یکی از اصول مهم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بحث مشارکت حداکثری سهامداران در تصمیم‌گیری‌ها است که برگزاری مجامع به شکل برخط این مهم یعنی توسعه مشارکت‌ها را را به دنبال دارد.

هودی گفت: افزایش مشارکت سهامداران در مجامع می‌تواند کمک کننده به شرکت‌ها محسوب می‌شود و سهامداران می‌توانند با ارائه راه حل‌هایی در این مسیر نقش آفرینی کنند و از سویی سهامداران با پرسیدن سوالات ابهامات خود را می‌توانند برطرف کنند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار