معاون استاندار خراسان رضوی:

شهید رئیسی کارهای بزرگی پایه گذاری کرد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: شهید رئیسی کارهای بزرگی پایه گذاری کرد و در سخت ترین دوره های تحریم و در این سه سال که وی رئیس جمهور بود نگفت چون تحریم هستیم نمی توانیم برای مردم قدم برداریم‌ و یکی از اقدامات بزرگ او احیای عملیاتی دیپلماسی منطقه ای بود که چند دستاورد بزرگ داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد شب گذشته و در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در بقعه امام زادگان یاسر و ناصر علیهما السلام طرقبه برگزار شد گفت: رئیسی کشور ما را در منطقه از تنش به مسالمت و ارتباط و طرح های زنده و فعال تبدیل کرد، اهداف آمریکا و هم پیمانانش ایجاد فضای تنش و جنگ در کشورهای منطقه بود اما رئیسی، دیپلماسی را جدی گرفت و خود به کشورهای مختلف سفر کرد و حضور فعال داشت و تنش را بین ایران و کشورهای همسایه برطرف کرد.

وی ادامه داد: دستاورد این سفرها، فراهم کردن بستر صادرات در کشور بود و شکننده ترین تحریم ها را با مدیریت خود کاهش داد که همه این اقدامات با تدبیر رهبر انقلاب انجام شد و ایشان از ولی امر خود تبعیت کرد و دنبال خدمت به مردم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: بدون تردید اگر دکترین انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه امامین انقلاب اسلامی است و افتخارات جبهه مقاومت ما برگرفته از دکترین سردار سلیمانی است، دکترین مدیریت در کشور ما رئیسی است و هر کسی در هر جایگاه اگر بخواهد شاخص برای مدیریت معرفی کند باید با شاخص های رئیسی بسنجد و معرفی کند.

گنابادی نژاد با بیان این که شهادت رییسی به مراتب آثار و برکات آن بیشتر از زمان حیات ایشان خواهد بود افزود:خط مقاومت، مسیر امامت، ولایت، شهادت و قرآن است.

وی با اشاره به این که رئیسی یک فرد ولایی به معنای واقعی کلمه بود ادامه داد: وقتی به عنوان طلبه ای جوان دادستانی کرج و در ادامه همدان را پذیرفت و در ادامه به عنوان جانشین دادستان تهران توسط امام راحل منصوب شد با وجود دانستن شرایط خاص آن دوره، هیچ گاه مصلحت و آینده کار خود را نسبت به مصلحت انقلاب ترجیح نداد او در دوران تولیت آستان قدس رضوی یک جریان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ایجاد کرد و با حکم ریاست قوه قضائیه توسط رهبر معظم انقلاب، از امر ایشان تبعیت کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان این که در دوره تولیت آستان قدس رضوی وقتی رهبری در خصوص نیازمندی های زائران سخن گفتند ایشان قائم مقام خود را در این خصوص موظف به پیگیری کرد و اظهار کرد: رئیسی به مردم و خدمت به مردم باور داشت و عشق می ورزید، در دوره تولیت آستان قدس رضوی، حدود یک و نیم میلیون نفر زیارت اولی به مشهد با فعال کردن نهادهای مختلف و ظرفیت های مردمی مشرف شدند. همچنین توجه ویژه ایشان به حاشیه شهر و رسیدگی به محرومان یک باور و عشق بود

گنابادی نژاد اضافه کرد: در دوره ریاست جمهوری، افراد بسیاری برای دریافت وام ازدواج با مانع تراشی بانک ها مواجه بودند که او چندین بار مسوولان بانکی را خواستند و پنج مورد را برای آنان تکلیف کردند و خواستار برخورد با افراد خاطی شدند و به پشتوانه این اقدام در استان ۶۷ هزار وام ازدواج در سال گذشته پرداخت شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ایشان دشمن شناس و استکبار ستیز بود و وقتی در سال ۶۷ امام راحل پرونده های منافقین را به ایشان تحویل دادند سینه سپر کردند و در مناظره های انتخاباتی نیز عده ای خواستند با تخریب ایشان رای باطله بخرند.

گنابادی نژاد افزود: در یک سال اخیر ۲ واقعه بزرگ "طوفان الاقصی" و "وعده صادق" رخ داد و ایشان محکم و قوی ایستادند و میدان تهدیدها را مدیریت کردند و به جبهه مقاومت این اطمینان خاطر را داد که راه خود را مانند گذشته محکم ادامه دهند.

وی ادامه داد: برخی از تحلیلگران سیاسی اظهار کردند محبوبیت ایشان کاهش پیدا کرده است اما در مراسم تشییع ایشان چنین‌ جمعیتی را چه کسی دیده است و این محبوبیت ریشه در ارزش ها دارد.

او افزود: دستاوردهای ایشان از یک طرف و درایت رهبر معظم انقلاب و استقبال مردم در مراسم تشییع ایشان از افتخارات ماست که پیش روی همگان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.