برگزاری آیین گرامیداشت شهید رئیسی با حضور علمای افغانستان در تایباد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد گفت: مراسم و آیین گرامیداشت شهید آیت الله رئیسی و همراهان با حضور علما و شخصیت های دینی افغانستان از هرات در این شهرستان برگزار شد.

جعفر شریفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد گفت: مراسم گرامیداشت و آیین یادبود شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای سانحه هوایی در محل سالن ملاقات مرزی دوغارون با حضور ۱۵۰ نفر از علما و شخصیت‌های دینی افغانستان از ولایت هرات و نیز روحانیون شیعه و اهل سنت تایباد برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه ۸ نفر از علما و روحانیون ولایت هرات افغانستان حاضر هستند و مراتب تسلیت و همدردی خود را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد ادامه داد: این مراسم با تاکید بر همبستگی مردم ایران و افغانستان و به ویژه استان خراسان رضوی و ولایت هرات برگزار شده و نشان می‌دهد که ملت مسلمان دو کشور در شرایط خاص و بزنگاه‌های تاریخی در کنار یکدیگر هستند.

برگزاری آیین گرامیداشت شهید رئیسی با حضور علمای افغانستان در تایباد

شریفی بیان کرد: حاضران در این مراسم بر تداوم راه شهدای خدمت، سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم در منطقه، دفاع از ارزش‌های اسلامی در مجامع جهانی و اشترکات فرهنگی ایران و افغانستان تاکید شد.

وی اضافه کرد: شهرستان مرزی تایباد با توجه به همجواری با افغانستان این ظرفیت را دارد که محور برنامه‌های مشترک فرهنگی، اجتماعی و دینی ایران با این کشور همسایه قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد خاطرنشان کرد: این مراسم یادبود با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در هرات، فرمانداری و اداره تبلیغات اسلامی تایباد برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار